The effectiveness of augmented reality intervention program on children's social skills with attention deficit / hyperactivity disorder

Mirhaj, Shirin and Bakhtiarvand, Morteza and Sahranavard, Sara The effectiveness of augmented reality intervention program on children's social skills with attention deficit / hyperactivity disorder. The effectiveness of augmented reality intervention program on children's social skills with attention deficit / hyperactivity disorder.

[img] Text
46.pdf

Download (879kB)

Abstract

The aim of this study was to determine the augmented reality intervention program on children's social skills with attention deficit / hyperactivity disorder. The present study was a quasi-experimental study with a post-test pre-test design with a control group. The statistical population of the present study included all children with attention deficit / hyperactivity disorder in Andimeshk in 1398. Participants included 20 children with attention deficit / hyperactivity disorder who were selected by available sampling method and randomly selected in the experimental and control groups. They were assessed using the Bellini social profile, and then the augmented reality intervention program was performed on the experimental group in 10 60-minute sessions, while not on the control group. The findings were analyzed using covariance analysis and showed that the augmented reality intervention program was effective on children's social skills with attention deficit / hyperactivity disorder. Based on these results, augmented reality intervention program can be considered as one of the educational and therapeutic priorities of pediatric children with attention deficit / hyperactivity disorder.

Item Type: Article
Persian Title: اثربخشی برنامه مداخله ای واقعیت افزوده بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
Persian Abstract: هدف از این پژوهش تعیین برنامه مداخله ای واقعیت افزوده بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بود. پژوهش حاضر مطالعه‌ای نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی شهر اندیمشک در سال 1398 بود. شرکت‌کنندگان شامل20 کودک با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بود که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در گروه آزمایش و کنترل به صورت تصادفی انتخاب شدند. و با استفاده از نیمرخ اجتماعی بلینی مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از آن برنامه مداخله ای واقعیت افزوده در 10 جلسه 60 دقیقه ای دقیقه ای بر روی گروه آزمایش اجرا گردیددر حالی که برروی گروه کنترل اجرا نگردید. یافته با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت و نشان داد که برنامه مداخله ای واقعیت افزوده بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی موثر بوده است. با توجه به این نتایج می توان برنامه مداخله ای واقعیت افزوده جز الویت آموزشی و درمانی کودکان کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی قرار داد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 01 Feb 2021 06:32
Last Modified: 01 Feb 2021 06:32
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12742

Actions (login required)

View Item View Item