The study of Evidence-Based Practices in Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder

Nemati, Shahooz The study of Evidence-Based Practices in Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder. The study of Evidence-Based Practices in Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder.

[img] Text
38.pdf

Download (716kB)

Abstract

The aim of the current research was to study the evidence-based practices in children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder. In this study, by use of systematic review method related to clinical aria, and Attention Deficit /Hyperactivity Disorder, Evidence-Based Practices keywords from Latin web the Dada (Pupmed, Elsevier, Science direct, and Google Scholar) was conducted in accordance with research objectives to executed current study. Results revealed that most of researches have been focused on family-based interventions, classroom behavior management, academic interventions, social skills interventions, exercise and medication. Research indicated that the most effective treatment for these children and their families is multiple approaches. Developing and implementing a comprehension program is recommended to help this children and their parents.

Item Type: Article
Persian Title: واکاوی فعالیت¬های شواهد-محور در حوزه کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیش-فعالی
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف واکاوی فعالیت¬های شواهد-محور در حوزه کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیش¬فعالی انجام شد. در این راستا، از طریق پژوهش مروری نظامند و جستجوی کلیدواژه¬های تخصصی مرتبط با مداخلات بالینی در حوزه اختلال نقص توجه/بیش¬فعالی در کودکان پیش¬دبستانی در پایگاههای اطلاعاتی تخصصی جهان شامل (Pupmed, (Elsevier, Science direct, Google Scholar,) یافته ها و اطلاعات مورد نظر جهت دستیابی به هدف پژوهش مورد واکاوی قرار گرفت. نتایج نشان داد که غالب پژوهش¬ها بر روی شش موضوع مداخلات خانواده-محور، مدیریت رفتار کلاسی، مداخلات تحصیلی، مداخلات مهارت¬های اجتماعی، فعالیت¬های بدنی و دارو درمانی متمرکز است. پژوهش¬ها بیانگر این است که اثرگذارترین درمان برای این کودکان و خانواده های آنها روشهای چند گانه است. طراحی و اجرای برنامه¬های جامع برای کمک به این گروه از کودکان و والدین آنها پیشنهاد می¬شود.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 01 Feb 2021 06:13
Last Modified: 01 Feb 2021 06:13
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12752

Actions (login required)

View Item View Item