The Effect of Green Marketing Dimensions on the Green Brand Image, Green Satisfaction, Green Trust and Green Loyalty(Case study: Personnel and Customers of the Refah Bank in Shiraz).

Cheraghi, Fereshteh and Rahimi kolor, Hossein and Asgarnezhad Nouri, Bagher and Bashokoh Agirlo, Mohamad (2017) The Effect of Green Marketing Dimensions on the Green Brand Image, Green Satisfaction, Green Trust and Green Loyalty(Case study: Personnel and Customers of the Refah Bank in Shiraz). Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی سبز در صنعت بانکداری بر تصویر نام تجاری سبز، رضایت سبز، اعتماد سبز و وفاداری سبز (مورد مطالعه: کارکنان و مشتریان بانک رفاه شهر شیراز))
Fereshteh Cheraghi.pdf

Download (366kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Due to environmental problems such as global warming and environmental pollution, One of the most important issues that in presently marketing helps organizations achieve sustainable competitive advantage, a special emphasis on green marketing. Today, one of most important variable in making a good picture of company in the consumers’ mind who are environment fans is green marketing. It causes that company have much more market share and in comparison of competitors have more competitiveness. The company will have more satisfied customers that leading to customer confidence and loyalty to the company they will. The aim of the present study is to investigate the impact of green marketing dimensions in the banking industry on green brand image, green brand satisfaction, green brand trust and green brand loyalty. The statistical population consisted of all customers and personnel of the branches of Refah bank in shiraz town that 249 Non-accidental available were selected from among them. The research tool is the questionnaire. Validity Using content analysis, Convergent validity and Divergent validity and reliability using Cronbach's alpha, Composite Reliability and rho-A were approved. Research analysis was performed using SPSS softwares and smartPLS3. The results showed that the dimensions green marketing had a significant and positive impact on the green brand image, green brand satisfaction, green brand trust dnd green brand loyalty. Keywords: Trust, Green Marketing, Brand Image, Satisfaction, Loyalty.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی سبز در صنعت بانکداری بر تصویر نام تجاری سبز، رضایت سبز، اعتماد سبز و وفاداری سبز (مورد مطالعه: کارکنان و مشتریان بانک رفاه شهر شیراز)
Persian Abstract: با توجه به معضلات مربوط به محيط زیست نظیر گرم¬شدن زمين و آلودگی¬هاي زیست¬محيطی، یکی از مهمترین مقوله¬هایی که در بازاریابی عصر حاضر به سازمان¬ها در دستيابی به مزیت رقابتی پایدار کمک می¬کند، تأکيد ویژه بر بازاریابی سبز است. بازاریابی سبز، امروزه یکی از مهمترین متغیرهای ایجاد تصویر از شرکت در ذهن مصرف کنندگانی است که دوست¬دار محیط زیست هستند و باعث می¬شود که شرکت از سهم بازار بیشتری برخوردار شده، در مقایسه با رقبا، رقابت پذیری بیشتری داشته باشد، مشتریان از این شرکت رضایت بیشتری خواهند داشت که منجر به اعتماد مشتریان به شرکت و در نهایت وفاداری آن¬ها خواهد شد. از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی سبز در صنعت بانکداری بر تصویر نام تجاری سبز، رضایت از نام تجاری سبز، اعتماد به نام تجاری سبز و وفاداری به نام تجاری سبز است. جامعه¬ی آماری پژوهش، کارکنان و مشتریان شعب بانک رفاه شهر شیراز است که به روش نمونه¬گیری غیر تصادفی دردسترس تعداد 249 نفر از بین آن¬ها انتخاب شده¬اند. ابزار پژوهش پرسشنامه می¬باشد. روایی پرسشنامه با استفاده از روشِ روایی تحلیل محتوا، روایی همگرا و واگرا و پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرنباخ، پایایی ترکیبی و rho-A مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل پژوهش با استفاده از نرم¬افزارهای smartPLS3 و SPSS انجام شده است. بررسی نتایج نشان می¬دهد که ابعاد بازاریابی سبز تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر نام تجاری سبز، رضایت از نام تجاری سبز، اعتماد به نام تجاری سبز و وفاداری به نام تجاری سبز دارد. كليد واژگان: اعتماد، بازاریابی سبز، تصویر نام تجاری، رضایت، وفاداری.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Rahimi Kolor, HosseinUNSPECIFIED
Asgarnezhad Nouri, BagherUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Bashokoh Agirlo, MohamadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 23 Oct 2018 12:52
Last Modified: 12 Dec 2018 22:04
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1284

Actions (login required)

View Item View Item