The impact of Working Memory Updating training on Reading Comprehension in fourth grade Elementary Students

Baniyaghoub, Sahar and Alizadeh, Hamid and Rezayi, Saeid The impact of Working Memory Updating training on Reading Comprehension in fourth grade Elementary Students. The impact of Working Memory Updating training on Reading Comprehension in fourth grade Elementary Students.

[img] Text
23.pdf

Download (1MB)

Abstract

The present study has been carried out to explore the impact of working memory updating training on reading comprehension in fourth grade elementary students. The methodology has of an AB design with multiple baselines. The statistical population has been composed of the students of the center of learning disorder of the city Shahryar and sampling was carried out by targeted and volunteer. 3 students of fourth grade were chosen and the students were recognized as learning disorder by Derakhshan center experts and according to their teachers reports they were poor in reading comprehension. The participants attended the classes for ten sessions, each for one hour and forty-five minutes. The results of the training were evaluated through the applied simulations. Given the findings of the study, working memory updating training is believed to contribute to the improvement of reading comprehension in learning disorder among students, rending it as an effective intervention method.

Item Type: Article
Persian Title: تاثیر آموزش به¬روز رسانی حافظه کاری بر بهبود درک مطلب در دانش آموزان پایه چهارم با اختلال خواندن
Persian Abstract: پژوهش حاضر به منظور تعیین اثربخشی آموزش به روز رسانی حافظه کاری بر بهبود درک مطلب دانش آموزان دارای اختلال خواندن انجام شده است.روش پژوهش از نوع تک آزمودنی چند خط پایه بود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزانی که به مرکز اختلال یادگیری درخشان درشهرستان شهریار مراجعه کردند، تشکیل دادند. نمونه گیری به صورت هدفمند انجام گرفت. سه نفر از دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی که توسط متخصصان مرکز درخشان تشخیص اختلال یادگیری را دریافت کرده بودند و همچنین طبق گزارش معلمانشان در درک مطلب عملکرد ضعیفی داشتند، انتخاب شدند.شرکت کنندگان ده جلسه آموزش یک ساعت و چهل و پنج دقیقه ای دریافت کردند. نتایج آموزش از طریق مقیاس های به کار گرفته شده بررسی گردید. یافته ها نشان داد که آموزش به¬روز رسانی حافظه کاری بر بهبود درک مطلب دانش آموزان با اختلال یادگیری خواندن موثر است و می توان از آن به عنوان یک روش مداخله ای موثر سود جست.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 09 Feb 2021 07:51
Last Modified: 09 Feb 2021 07:51
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12942

Actions (login required)

View Item View Item