Relationship between talent management and staff Empowerment with organizational change

Ebrahimi, Soudabe and Zahed Babelan, Moeini Kia and Moeini Kia, Mahdi (2016) Relationship between talent management and staff Empowerment with organizational change. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (رابطه¬ی بین مدیریت استعداد و توانمندسازی کارکنان با تغییر سازمانی)
Soudabe Ebrahimi.pdf

Download (382kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The aim of this study was to investigate the role of talent management and employees empowerment with IRNA news agency organizational change from the view point of employees of the organization. The study is descriptive and correlation. The study population was 250 employees working in 94 official IRNA news agencies. From this number, with simple random sampling based on Morgan- Krejcie table, sample of 148 individuals was selected. The data have been collected using three questionnaires, talent management by Sayyadi, Mohammadi and Nikpour (1391) employee's empowerment by Speritez (1995) and organizational change by Danham and colleagues (1998). The validity of the questionnaire was approved by expertise and reliability is obtained using Cronbach's alpha coefficient, (90/0), (93/0) and (86/0) respectively. To analyze the data, descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential statistics (t single sample, Pearson correlation coefficient and multiple regressions) were used. The results showed that talent management average and employees organizational change are significantly higher than moderate and employee's empowerment is in the society moderate and there is significant positive relationship between talent management and employee's empowerment and these aspects with employee's organizational change. Multiple regression analysis results showed that all aspects of talent management, including talent acquisition, alignment and retention and talent development are employee's organizational change significant predictor relationship. Also, among the aspects of employee's empowerment, having a choice, efficiency and partnership with others is employee's organizational change significant predictor.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: رابطه¬ی بین مدیریت استعداد و توانمندسازی کارکنان با تغییر سازمانی
Persian Abstract: هدف از انجام پژوهش، بررسی نقش مدیریت استعداد و توانمندسازی کارکنان با تغییر سازمانی خبرگزاری ایرنا از دیدگاه کارکنان این سازمان می¬باشد. مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش 250 نفر از کارکنان شاغل خبرگزاری ایرنا در سال 94 بود. از میان این تعداد با روش نمونه¬گیری تصادفی ساده و براساس جدول کرجسی-مورگان، نمونه¬ای به حجم 148 نفر انتخاب گردید. داده¬ها با استفاده از سه پرسشنامه¬ی مدیریت استعداد صیادی، محمدی و نیک¬پور (1391)، توانمندسازی کارکنان اسپرتیزر (1995) و تغییر سازمانی دانهام و همکارانش (1998) جمع¬آوری شده است. روایی این پرسشنامه¬ها به تأیید صاحبنظران رسیده و پایایی پرسشنامه¬ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (90/0)، (93/0) و (86/0) بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش¬های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (t تک نمونه¬ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند¬متغیری) استفاده شد. یافته¬های تحقیق نشان داد: که میانگین مدیریت استعداد و تغییر سازمانی کارکنان از حد متوسط به گونه¬ای معنی¬دار بالاتر است و توانمندسازی کارکنان در حد متوسط جامعه می-باشد و رابطه مثبت و معناداری بین مدیریت استعداد و توانمندسازی کارکنان و ابعاد آن¬ها با تغییر سازمانی کارکنان وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد همه¬ی ابعاد مدیریت استعداد که شامل، جذب استعداد، همسوسازی و نگهداشت و توسعه استعداد می¬باشد رابطه پیش¬بین معنادار تغییر سازمانی کارکنان است. همچنین از میان ابعاد توانمندسازی کارکنان، داشتن حق انتخاب، مؤثر بودن و مشارکت با دیگران پیش¬بین معنا¬دار تغییر سازمانی کارکنان است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zahed Babelan, AdelUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Moeini Kia, MahdiUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 28 Oct 2018 20:19
Last Modified: 28 Oct 2018 20:19
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1309

Actions (login required)

View Item View Item