Relationship knowledge management and job engagement with peformance management in secondary manager in Ravansar city

zafari, Alireza and Moradi, Moradi and Moradi, Moradi (2016) Relationship knowledge management and job engagement with peformance management in secondary manager in Ravansar city. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (رابطه مدیریت دانش و اشتیاق شغلی با مدیریت عملکرد مدیران دوره دوم متوسطه شهرستان روانسر)
Alireza zafari.pdf

Download (952kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The aim of this study was to determine the relationship between knowledge management and job engagement with the managemen performance in secondary managers in Ravansar city. The study population consisted of all secondary school managers in Ravansar city.The sample of 120 managers which were selected randomly.Data collection tools included a questionnaire of knowledge management, work engagement and performance management. The validity mentioned in this study using Cronbach's alpha coefficient was obtained as follows: 83/0 (KM), 87/0 (work engagement), and 78/0 (performance management).The data were analyzed using Pearson correlation and multivariate regression.The results showedthere is significant correlation between work engagement knowledge management with performance management (p<0/01). The highest share of knowledge management component of performance management, consisted of knowledge creation, knowledge capture and knowledge management. The highest share of job engagement component of performance management respectively of the fascination professional and professional energy

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: رابطه مدیریت دانش و اشتیاق شغلی با مدیریت عملکرد مدیران دوره دوم متوسطه شهرستان روانسر
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه مدیرت دانش و اشتیاق شغلی با مدیریت عملکرد مدیران دوره دوم متوسطه بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران مقطع متوسطه شهرستان روانسر تشکیل می داد (389 نفر). نمونه این پژوهش 120 نفر مدیر بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات عبارت بودند از پرسشنامه مدیریت دانش، اشتیاق شغلی و مدیریت عملکرد. اعتبار پرسشنامه های ذکر شده در این پژوهش با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد که به ترتیب عبارتند از: 83/0 (مدیریت دانش)، 87/0 (اشتیاق شغلی)، و 78/0 (مدیریت عملکرد). دادها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین مدیریت دانش و اشتیاق شغلی با مدیریت عملکرد مدیران رابطه معنادار وجود دارد (01/0p<). همچنین بیشترین سهم تبیین مولفه مدیریت دانش از مدیریت عملکرد، به ترتیب عبارت بودند از دانش آفرینی، جذب دانش و سازمانده دانش. همچنین بیشترین سهم تبیین مولفه اشتیاق شغلی از مدیریت عملکرد به ترتیب عبارت بودن از شیفتگی حرفه ای و انرژی حرفه ای
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moradi, MasoudUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Moeinikia, MehdiUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 28 Oct 2018 20:23
Last Modified: 28 Oct 2018 20:23
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1316

Actions (login required)

View Item View Item