The Role of Managers in Tapping of Customers Engagement in Social Media for Rising Sales.

Hosseinpour, Fatemeh and Bashokoh, Mohammad and Hazeri, Hatef and Rahimi clever, Hossein (2016) The Role of Managers in Tapping of Customers Engagement in Social Media for Rising Sales. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسي نقش مدیران شرکت در بهره¬گیری از مشارکت مشتریان در رسانه¬های اجتماعی جهت افزایش فروش)
Fatemeh Hosseinpour.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Nowadays, social media has revolutionized the online business and marketing. Corporate and business environment is one of the developing areas in using social networks. In fact, as the use of social media increases, business and marketing through mass media revitalizes the industries as well as inspiring the customers' loyalty. In this paper, first, we aim to study the impact of the factors affecting customers engagement in social networks. Second, through the analysis of the impact of customer care, managers' individual factors, and organizational factors of the firms on using social networks to push up sales and encourage customer engagement, and finally, through studying the impact of customer engagement, we intend to test the products and services offered by firms. In terms of goal and methodology, the research is applied and descriptive – survey, respectively. The sample comprised two parts: an unlimited population of the customers of social media sites and the managers of the available qualified firms. Sample sizes for customers and managers were 399 and 69, respectively. Data analysis has been conducted through multiple regression analysis using SPSS software. All the hypotheses except the impact of emotions on customer engagement and the impact of customer care on using social media to push up the sales were confirmed. The results indicate that the social media are efficient when they improve the customer engagement activities as well as the interactive data process. Supplier companies need to believe in the advantages of social media in their sales. Consequently, they require developing their organizations through selection of knowledgeable chief managers who are expert in social fields.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسي نقش مدیران شرکت در بهره¬گیری از مشارکت مشتریان در رسانه¬های اجتماعی جهت افزایش فروش
Persian Abstract: رسانه¬های اجتماعی امروزه تحول عظیمی را در عرصه کسب¬و¬کار و بازاریابی اینترنتی ایجاد نموده¬اند. یکی از نواحی در حال گسترش در استفاده از شبکه¬های اجتماعی محیط¬های شرکتی و صنفی می¬باشد. در واقع با گسترش روزافزون استفاده از رسانه¬های اجتماعی، کسب و کار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزار های جدید، مشتریان را به خود وفادار ساخته است..در این تحقیق قصد داریم ابتدا تاثیر عوامل موثر بر مشارکت مشتری در رسانه¬های اجتماعی را بررسی کنیم. سپس با بررسی تاثیر مشتری-مداری، عوامل فردی مدیران و عوامل سازمانی شرکت¬ها در استفاده از رسانه¬های اجتماعی در افزایش فروش و مشارکت مشتریان و در نهایت با بررسی تاثیر مشارکت مشتری در رسانه اجتماعی ، اهمیت نقش مدیران در توجه به نقش مشارکت مشتری در فروش محصولات و خدمات شرکت¬ها را آزمون کنیم. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از دیدگاه ماهیت و روش توصیفی_ پیمایشی بوده؛ نمونه آماری از دو بخش مشتریان سایت¬های رسانه اجتماعی با جامعه نامحدود و مدیران شرکت¬های حائز شرایط در دسترس تشکیل شده که حجم نمونه مشتریان 399 نفر و مدیران 69 نفر می¬باشد. تجزیه¬وتحلیل داده¬ها با روش تحلیل رگرسیون چندگانه به کمک نرم¬افزار SPSS انجام گرفته است. همه فرضیه¬های تحقیق به جز تاثیر هیجان بر مشارکت مشتری و مشتری مداری بر استفاده از رسانه های اجتماعی جهت افزایش فروش مورد تایید قرار گرفته است. نتایج نشان می¬دهد که رسانه¬های اجتماعی زمانی کارامد هستند که فعالیت¬های درگیری مشتریان و فرایند اطلاعات تعاملی را بهبود بخشند و باید شرکت¬های تامین-کننده به مزایای استفاده از رسانه¬های اجتماعی در فروش اعتقاد داشته باشند و متعاقیا با انتخاب مدیران ارشد با سطح بالای دانش و تخصص در زمینه رسانه¬های اجتماعی سازمان خود راتوسعه دهند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Bashokoh, MohammadUNSPECIFIED
Hazeri, HatefUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Rahimi clever, HosseinUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 28 Oct 2018 20:29
Last Modified: 28 Oct 2018 20:29
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1328

Actions (login required)

View Item View Item