آسیب¬شناسی آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش

ارشقی عیسی لو, رقیه آسیب¬شناسی آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش. آسیب¬شناسی آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش.

[img] Text
00031829.pdf

Download (159kB)

Abstract

-

Item Type: Article
Persian Title: آسیب¬شناسی آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش
Persian Abstract: این پژوهش به مشکلات و آسیب¬های آموزش زبان و ادب فارسی در آموزش و پرورش پرداخته‏است. بررسی آسیب در آموزش زبان فارسی خود بیان‏گر وجود معضلاتی در این حوزۀ آموزشی است. که باید در سطوح مختلفی مانند سطح منابع انسانی و سطح منابع درسی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات به صورت علمی‏و دقیق بررسی و پژوهش شود و آگاهانه راهکارهای کارشناسی شده ارائه گردد. بحث مربوط به سطح منابع انسانی می‏تواند به معلم، فراگیر، طراحان محتوای درسی، اولیا و ... اختصاص یابد. بحث منابع درسی نیز مربوط به محتوای منابع آموزشی، مطالب و زمان تدریس، شیوه¬های آموزشی، تعداد فراگیران در یک کلاس درسی، مکاتبات در فضای مجازی و ... باید مورد بحث و بررسی واقع شود. در این مقاله سعی بر آن است که با بیان مشکلات موجود در آموزش این مادۀ درسی، اهداف اصلی و اساسی این درس نیز مشخص شود؛ چرا که اهداف و محتوای این درس در زمینۀ اهداف ملی و دینی و تربیت انسانی کامل و شهروندی صالح است. از طرفی زبان فارسی به عنوان شالوده و اساس سایر دروس باید مورد توجه واقع شود؛ به عبارتی برای رسیدن به اهداف والا و اعتلا و ترقی در سایر مواد درسی لازم و ضروری است که جنبۀ علمی‏و هنری زبان فارسی را غنی¬تر ساخت، تا شاهد پیشرفت¬های چشمگیر باشیم.
Subjects: Divisions > Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Divisions: Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Subjects > Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Date Deposited: 20 Jul 2021 02:52
Last Modified: 20 Jul 2021 02:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/13292

Actions (login required)

View Item View Item