آسیب‏شناسی آموزش ادبیات فارسی در مدارس ایران

عظیمی شاهعلی بیگلو, وحید آسیب‏شناسی آموزش ادبیات فارسی در مدارس ایران. آسیب‏شناسی آموزش ادبیات فارسی در مدارس ایران.

[img] Text
00031831.pdf

Download (238kB)

Abstract

-

Item Type: Article
Persian Title: آسیب‏شناسی آموزش ادبیات فارسی در مدارس ایران
Persian Abstract: هدف این پژوهش آسیب‌شناسی آموزش ادبیات فارسی در مدارس ایران است. در این پژوهش برای جمع‌آوری اطلاعات در چارچوب سه رکن اصلی آموزش و پرورش (معلمان، دانش‌آموزان و اولیا) از روش کتابخانه‌ای از نوع توصیفی-تحلیلی استفاده شد. نتایج نشان داد که آسیب‌های تدریس ادبیات فارسی در چهار مقوله به این شرح قابل دسته بندی است: الف- آسیب‌های مربوط به تألیف کتاب‌های ادبیات فارسی ب- آسیب‌های مربوط به معلمان ادبیات ج- آسیب‌های مربوط به فضای آموزشی د- آسیب‌های مربوط به دانش آموزان و اولیا از جمله مهم‌ترین این آسیب‌ها هستند. در نتیجة پیشنهاد می‌گردد که در منطبق بودن محتوای حجم کتاب ادبیات فارسی با میزان زمان اختصاص یافته برای تدریس این کتاب در طول هفته، نهایت دقت و توجه صورت بگیرد و در گزینش معلمان برای تدریس این کتاب از افراد علاقمند و آموزش دیده استفاده شود و مشکلات نهاد خانواده و اولیا مورد نقد و بررسی و توجه قرار بگیرد؛ همچنین فضای آموزشی مناسبی برای تدریس این کتاب در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان هم به این کتاب علاقمند شوند.
Subjects: Divisions > Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Divisions: Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Subjects > Conferences > the First National Conference on Persian Language: Writing and Editing
Date Deposited: 20 Jul 2021 02:47
Last Modified: 20 Jul 2021 02:47
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/13294

Actions (login required)

View Item View Item