Mousavi, Mir Hadi (2020) The study of futsal limitators barries in Ardabil city. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
![]() |
Text
86.pdf Download (2MB) |
Abstract
the aim of this study is to find barriers and limitations of developing futsal in Ardabil province and it was examined in five dimensions: economic, managerial, social human, supportive attitude and equipment facilities. Method: : the present study is a descriptive survey and field experiment. The research tool is a researcher-made questionnaire by Sadegh Kushki in 2018 at Sabzevar University. Statistical population of this research were futsal players of Ardabil province. After distributing the questionnaires, 158 questionnaires were returned. All data were analyzed in SPSS software. Kolmogorov-Smirnov test was used to assume the normality of the data, and sample t-tests were used to assess the importance of barriers and limitations, and Friedman test was utilized to rank barriers and limitations and subscales. Conclusion: the results of research showed that the average of equipment facilities component was 3.81, which is more important than the other components. The other components in order of degree and importance were economic, managerial, social human and supportive attitude.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | بررسی موانع و محدودیت های توسعه فوتسال شهرستان اردبیل | ||||
Persian Abstract: | هدف: هدف این تحقیق یافتن موانع و محدودیت های توسعه فوتسال در شهرستان اردبیل بود که در پنج بعد اقتصادی،مدیریتی،انسانی اجتماعی،نگرشی حمایتی و امکاناتی تجهیزاتی مورد بررسی قرار گرفت . روش تحقیق: پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی و میدانی است.ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته در سال 1397 توسط صادق کوشکی در دانشگاه سبزوار بود.جامعه آماری تحقیق بازیکنان فوتسال شهرستان اردبیل بود.پس از پخش پرسشنامه ها 158 پرسشنامه برگشت داده شد تمام اطلاعات در نرم افزار spss بررسی شدند از آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای فرض نرمال بودن داده ها و از آزمون های تی تک نمونه ای برای بررسی میزان اهمیت موانع و محدودیت ها و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی موانع و محدودیت ها و زیر مقیاس ها استفاده گردید. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد که میانگین مولفه امکاناتی تجهیزاتی برابر با 81/3 بود که اهمیت زیاد تری نسبت به سایر مولفه ها دارد. سایر مولفه ها بر اساس درجه و اهمیت به ترتیب اقتصادی ،مدیریتی ، انسانی اجتماعی و نگرشی و حمایتی بودند. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology |
||||
Date Deposited: | 29 Sep 2021 09:47 | ||||
Last Modified: | 29 Sep 2021 09:47 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/13503 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |