Aghili, Atefeh (2021) The effect of brand love on resilience to brand deficiencies mediated by customer value Case Study: iPhone Cell Phone Users. Masters thesis, Faculty of social Sciences.
![]() |
Text
123.pdf Download (689kB) |
Abstract
Research Aim: The purpose of this study was to investigate the effect of love for brand on customer resilience toward brand defects by mediating the perceived value of the customer. Research method: The present study is applied in terms of purpose in terms of descriptive correlation method. The statistical population of this study, because of the fact that the questionnaire was distributed online due to the coronavirus pandemic and hard face-to-face access to people, all iPhone mobile phone users throughout Iran are. In this study, non-available sampling method was used to select the sample. In this study, non-available sampling method was used to select the sample. In order to determine the sample size, according to Morgan table, because the size of the statistical population is unlimited, according to which the sample size is equal to 384 people were selected. In order to determine the sample size, according to Morgan table, because the size of the statistical population is unlimited, according to which the sample size is equal to 384 people were selected.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | تاثیر عشق به برند بر تاب¬آوری نسبت به نواقص موجود در برند با واسطه¬گری ارزش درک¬شده¬ی مشتری مورد مطالعه: استفاده¬کنندگان از تلفن همراه آیفون (Apple) | ||||
Persian Abstract: | هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر عشق به برند بر تاب¬آوری مشتری نسبت به نقایص برند با میانجی¬گری ارزش درک¬شده¬ی مشتری بود. روششناسی پژوهش: پژوهش موردنظر به لحاظ هدف از نوع کاربردیِ از لحاظ روش توصیفی ـ همبستگی می-باشد. جامعه¬ی آماری این تحقیق به دلیل اینکه پخش پرسشنامه به¬دلیل همه¬گیری ویروس کرونا و دسترسی حضوری سخت به افراد به¬صورت آنلاین انجام گرفت تمامی مصرف¬کنندگان تلفن همراه آیفون در سراسر کشور می-باشند. یافتهها: در این پژوهش برای انتخاب نمونه از شیوه¬ی نمونه¬گیری غیرتصادفی در دسترس استفاده ¬شد. برای مشخص کردن حجم نمونه نیز باتوجه به جدول مورگان چون حجم جامعه¬ی آماری نامحدود است بر طبق آن اندازه حجم نمونه برابر با 384 نفر انتخاب ¬شد. پرسشنامه¬ی استاندارد نیز بصورت اینترنتی از طریق شبکه¬های مجازی و بصورت غیرحضوری و از راه دور توزیع و جمع¬آوری شد. برای جمع¬آوری داده¬ها تعداد 390 پرسشنامه توزیع کردیم تا تعداد پرسشنامه¬های جمع¬آوری¬شده به 384 عدد برسد. اطلاعات جمع¬آوری شده توسط نرم¬افزارهای spss نسخه¬ی ۲۰ و lisrel توسط آزمون معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy |
||||
Date Deposited: | 27 Jun 2022 04:15 | ||||
Last Modified: | 27 Jun 2022 04:25 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/13563 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |