Survey and prioritize the factors affecting brand hate in the automobile manufacturing industry

Tarat, Elahe (2021) Survey and prioritize the factors affecting brand hate in the automobile manufacturing industry. Masters thesis, Faculty of social scinces.

[img] Text
123.pdf

Download (1MB)

Abstract

The purpose of this study was to investigate and prioritize the factors affecting brand hatred in the automotive industry. The present research is applied in terms of the purpose of the research, in terms of descriptive-correlation method and the statistical population of this research is all customers of Saipa and Irankhodro car companies in Gilan province, which due to the unknown number of them, has been considered indefinitely. The Cochran's formula is used to determine the statistical sample size, according to which the number of samples in an unlimited population of 384 people is obtained. Simple random sampling method was used in sampling. They answered the standard questionnaires and the data collected by SPSS software version 20 and lisrel were analyzed by structural equation testing. The results of the analysis showed that variables (inappropriate advertising, inappropriate price, ideological incompatibility, product failure, lack of attention to customer health, service failure, non-compliance with obligations, negative past consumption experience, symbolic incompatibility) have a direct impact on brand hatred and Also, the priority of the factors affecting hatred towards the brand in the automotive industry is equal (inappropriate price with a coefficient of 4.76, inappropriate advertising 3.97, negligence in goods 3.89, negative experience of consumption in the past 3.53, negligence in services / 34 3, ideological incompatibility was 3.26, non-adherence to commitments was 2.90, lack of attention to customer health was 2.50 and symbolic incompatibility was 2.34).

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر تنفر به برند در صنعت خودروسازی
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر تنفر به برند در صنعت خودروسازی بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ روش توصیفی- همبستگی می‌باشد و جامعه‌ی آماری این تحقیق تمامی مشتریان شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در استان گیلان می‌باشد که به‌ علت مشخص نبودن تعداد آن‌ها، به‌صورت نامحدود در نظر گرفته شده است. برای مشخص کردن حجم نمونه‌ی آماری از فرمول کوکران استفاده می‌شود که بر طبق آن، تعداد نمونه در یک جامعه نامحدود 384 نفر بدست آمده است. در نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شد. که به پرسش‌نامه¬های استاندارد جواب دادند و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نرم‌افزارهای SPSS نسخه 20 و lisrel با آزمون معادلات ساختاری مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد متغیرهای (تبلیغات نامناسب، قیمت نامناسب، ناسازگاری ایدئولوژیک، قصور کالا، عدم توجه به سلامت مشتری، قصور خدمات، عدم پایبندی به تعهدات، تجربه‌ منفی مصرف در گذشته، ناسازگاری نمادین) بر تنفر نسبت به برند تاثیر مستقیم دارند و همچنین اولویت عوامل موثر بر تنفر نسبت به برند در صنعت خودروسازی به ترتیب برابر (قیمت نامناسب با ضریب 76/4، تبلیغات نامناسب 97/3، قصور در کالا 89/3، تجربه منفی مصرف در گذشته 53/3، قصور درخدمات 34/3، ناسازگاری ایدئولوژیک 26/3، عدم پایبندی به تعهدات 90/2، عدم توجه به سلامت مشتری 50/2 و ناسازگاری نمادین 34/2) بود.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Asgarnegad, BagerUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
.Zarei, GasemUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 03 Jul 2022 07:36
Last Modified: 03 Jul 2022 07:36
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/13575

Actions (login required)

View Item View Item