The Relationship Between Time management And Burnout With Organizational negligence for Mohaqqeqh Ardabili university staff.

Mohammadi, Nasrin and Zahed Babelan, Adel and Moenikia, Mehdi (2016) The Relationship Between Time management And Burnout With Organizational negligence for Mohaqqeqh Ardabili university staff. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (رابطه‌ی مدیریت‌زمان و فرسودگی‌شغلی با اهمال‌کاری سازمانی در دانشگاه محقق اردبیلی)
Nasrin Mohammadi.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This study was conducted aimed to investigate the relationship between time management and burnout with staff negligence of the University of Mohaghegh Ardabili. Research method was descriptive of correlation. The study population included 200 members of university staff that from these members, 130 members ( 88 male and 42 female) were selected by random sampling according to Gorgi and Morgan table. Required information were collected by time management questionnaire of Hafezi et al, Malesh burnout questionnaire and Safarri nia and Amirkhani Razlifi negligence questionnaire. Validity of the questionnaire was confirmed by experts and reliability of time management, burnout and negligence questionnaires was obtained by Cronbach's alpha. Data were analyzed using descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential methods (Pearson correlation coefficient test, one-sample t test and multiple regression). Based on the obtained results, staff time management status of staff was higher than average and procrastination and burnout status of staff in the University of Mohaghegh Ardabili was lower than average. The results of Pearson correlation coefficient showed that there is a significant negative correlation between time management and negligence, and there is a significant positive relationship between burnout and negligence. Also multivariate regression analysis showed that from the dimensions of time management, goal setting, prioritizing objectives and activities, operations planning, delegation, communication management and from the dimensions of burnout, emotional¬ exhaustion, character Deforestation, loss of personal accomplishment are the significant predictors of staff negligence.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: رابطه‌ی مدیریت‌زمان و فرسودگی‌شغلی با اهمال‌کاری سازمانی در دانشگاه محقق اردبیلی
Persian Abstract: این پژوهش به منظور بررسی رابطه مدیریت‌زمان و فرسودگی‌شغلی با اهمال‌کاری کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی انجام شد. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را، 200 نقر از کارکنان دانشگاه تشکیل می داد. از این تعداد، 130 نفر (88 نفر مرد و 42 نفر زن) بر اساس جدول گرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه های مدیریت‌زمان حافظی و همکاران، فرسودگی‌شغلی مسلش و اهمال‌کاری صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی، جمع آوری شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها از طریق صاحب نظران مورد تأیید قرار گرفت وپایایی پرسشنامه های مدیریت‌زمان، فرسودگی‌شغلی و اهمال‌کاری از طریق آلفای کرونباخ به دست آمد، داده‌ها با استفاده از شاخصهای آماری توصیفی و روش های استنباطی (آزمون معناداری ضریب همبستگی پیرسون، آزمونt تک نمونه ای و رگرسیون چند متغیری) تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج به دست آمده وضعیت مدیریت‌زمان کارکنان بالاتر از حد متوسط و فرسودگی‌شغلی و اهمال‌کاری کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی پایین تر از حد متوسط به دست آمد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین مدیریت‌زمان و اهمال‌کاری رابطه منفی و معنادار و بین فرسودگی‌شغلی و اهمال‌کاری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.همچنین نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد که از بین ابعاد مدیریت‌زمان، هدف‌گذاری، اولویت بندی اهداف و فعالیت‌ها،برنامه‌ریزی عملیات، تفویض‌اختیار،مدیریت‌ارتباطات و از بین ابعاد فرسودگی‌شغلی؛ خستگی‌عاطفی،شخصیت زدایی،فقدان موفقیت فردی کارکنان پیش بین معنادار اهمال‌کاری کارکنان است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zahed Babelan, AdelUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Moenikia, MehdiUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 29 Oct 2018 17:31
Last Modified: 29 Oct 2018 17:31
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1433

Actions (login required)

View Item View Item