On Homogeneous Randers Spaces With Douglas Or Naturally Reductive Metrics

Zeinali Laki, Milad and Latifi, Dariush and Habibi, Parastoo (2017) On Homogeneous Randers Spaces With Douglas Or Naturally Reductive Metrics. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی فضاهای راندرس همگن با متریک¬های داگلاس یا بطور طبیعی تحویل-پذیر)
Milad Zeinali Laki.pdf

Download (784kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

In this thesis, we prove that homogeneous Randers spaces for are locally projectively Finsler spaces which are neither Einstein nor naturally reductive. We also Consider a homogeneous Randers space and prove that if is of Douglas type and the underlying Riemannian space is naturally reductive, then is naturally reductive. Finally we completely identify simply connected three dimensional Lie groups and five dimensional simply connected two-step nilpotent Lie groups which admit a left-invariant non-Riemmanian Randers metric of Douglas type.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی فضاهای راندرس همگن با متریک¬های داگلاس یا بطور طبیعی تحویل-پذیر
Persian Abstract: در این پایان¬نامه، ثابت می¬کنیم که به ازای ، فضاهای راندرس موضعاً همگن، فضاهای فینسلری مسطح تصویری هستند که نه انیشتین و نه به طور طبیعی تحویل¬پذیرند. با فرض اینکه فضای راندرس همگن باشد، ثابت می¬کنیم اگر از نوع داگلاس بوده و فضای ریمانی زمینه¬ی به طور طبیعی تحویل¬پذیر باشد، آنگاه به طور طبیعی تحویل¬پذیر خواهد بود. نهایتاً تمامی گروه¬های لی همبند ساده از بعد 3 و گروه-های لی همبند ساده¬ی دوگام پوچ¬توان از بعد 5 را که مترهای راندرس غیر ریمانی ناوردا از چپ و از نوع داگلاس می¬پذیرند را دسته¬بندی می¬کنیم
Supervisor:
SupervisorE-mail
Latifi, DariushUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Habibi, ParastooUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 29 Oct 2018 18:18
Last Modified: 29 Oct 2018 18:18
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1453

Actions (login required)

View Item View Item