A compurative study of style of dicision making and moral jodgment and social competence among high school male and female students in kazeroon

Jowkar, Hoda and Khaleghkhah, Ali and Moradi, Masoud and Moeini Kia, Mehdi (2016) A compurative study of style of dicision making and moral jodgment and social competence among high school male and female students in kazeroon. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (مقایسه سبک های تصمیم گیری ،قضاوت اخلاقی و کفایت اجتماعی در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان کازرون درسال1394)
Hoda Jowkar.pdf

Download (352kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The present study aimed to compare the styles of decision making and moral judgment and social competence among girls and boys at the secondary level in the city was Kazeroon.Given that the issue raised was the issue of the purpose and the aim of this research is descriptive and survey research data collection method.Our study population included all male and female high school students were opioid education according to their number was 1,200.Sampling for the same number of male and female students of the random sampling method is used that Using a sample of 290 subjects were selected.Subjects with decision-making style questionnaire Scott and Bruce and moral judgment questionnaire (MJT) and social competence questionnaire were measured Prendin. T-test was used to analyze the results and MANOVA.The results showed that among the styles of decision-making and moral judgment and social competence there is a significant difference between male and female students

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: مقایسه سبک های تصمیم گیری ،قضاوت اخلاقی و کفایت اجتماعی در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان کازرون درسال1394
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های تصمیم گیری و قضاوت اخلاقی و کفایت اجتماعی بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان کازرون انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع علّی-مقایسه‌ای بود. کلّیه‌ی دانش‌آموزان دختر و پسر شهرستان کازرون در سال تحصیلی 95-1394 جامعه‌ی آماری این پژوهش را تشکیل می‌دادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری دردسترس 290 دانش‌آموز به عنوان نمونه انتخاب شده و به پرسشنامه‌ی سبک های تصمیم گیری اسکات و بروس و پرسشنامه قضاوت اخلاقی و پرسشنامه کفایت اجتماعی پرندین پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل واریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که بین سبک‌های تصمیم‌گیری، قضاوت اخلاقی و کفایت اجتماعی در بین دانش‌آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد (01/0P).
Supervisor:
SupervisorE-mail
Khaleghkhah, AliUNSPECIFIED
Moradi, MasoudUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Moeini Kia, MehdiUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 29 Oct 2018 19:32
Last Modified: 29 Oct 2018 19:32
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1489

Actions (login required)

View Item View Item