A new model for the skill, needs and attidues of teachers towards FAVA and its application in teaching quality of mediation services in smart schools

Mirfarjoud Langaroudy, Seyedeh Samira and Zahed Babelan, Adel and Moeini Kia, Mahdi and Khalegh Kah, Ali (2015) A new model for the skill, needs and attidues of teachers towards FAVA and its application in teaching quality of mediation services in smart schools. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (ارائه مدلی برای مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا و کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند)
Seyedeh Samira Mirfarjoud Langaroudy.pdf

Download (344kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The purpose of this A new model for the skill, needs and attidues of teachers towards FAVA and its application in teaching quality of mediation services in smart schools. Statistical population includes 34 smart schools (16 high school girls and 18 boys) with 714 male and female Secretary, one and two in Rasht in the middle of the second period was 93-94. the number of 250 teachers (114 females and 136 males) were selected. Methods of structural equation models. To collect data from questionnaires researcher skills, needs and attitudes to technology and questionnaire application and the quality of services that the validity of the approval authorities have, in calculating the reliability of the questionnaire to a sample of 32 people from teachers to run Cronbach's alpha coefficients were, respectively, 0/93, 0/94, 0/94, 0/93 and 0/77 respectively. And ultimate reliability coefficient of 0/94, 0/95, 0/95, 0/82, 0/95 Respectively. Data using descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential statistics (Pearson correlation coefficient, t-test and multivariate regression with single sample entry, and structural equation modeling) were analyzed. The results showed that the relationship skills, needs, attitudes and quality of IT services through the application of technology is a significant and positive relationship. Multivariate regression analysis showed that the variables of skills, qualities and predicted a significant need for the application of technology.The software LISREL output obtained showed great fitness model and the results showed that teachers in ICT skills (p <0/05), direct and indirect effect on the application of technology, but the need for teachers in ICT (p>0/05) the application is not meaningful. The attitude of teachers in ICT (p <0/05) indirect effect on the application.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: ارائه مدلی برای مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا و کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند
Persian Abstract: هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا و کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند بود. جامعه¬ی آماری پژوهش، شامل 34 دبیرستان هوشمند (16دبیرستان دخترانه و 18 دبیرستان پسرانه)با 714 دبیر زن و مرد شاغل، دوره دوم متوسطه ناحیه یک و دو شهر رشت در سال 93-94 بود. از میان این جامعه، تعداد 17 دبیرستان به شیوه خوشه ای چند مرحله¬ای از نواحی یک و دو شهر رشت انتخاب شد از این تعداد دبیرستان، 8 دبیرستان دخترانه و 9 دبیرستان پسرانه تعیین شد و با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان تعداد 250 نفر دبیر شاغل (114 زن و 136 مرد) به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش، از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جهت جمع آوری داده¬ها از پرسشنامه¬های محقق ساخته مهارت، نیاز و نگرش به فناوری و همچنین پرسشنامه محقق ساخته کیفیت خدمات و کاربست استفاده شد که روایی پرسشنامه¬ها به تأیید صاحب نظران رسیده، و در محاسبه پایایی ابتدا پرسشنامه بر نمونه32 نفری از دبیران اجرا شد که ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 93/0، 94/0، 94/0، 93/0 و 77/0 به دست آمد. و ضریب پایایی نهایی آن به ترتیب 94/. ، 95/. ، 95/. و95/. و 82/. به دست آمد. داده ها با استفاده از روش-های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و روش¬های آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t تک نمونه¬ای و رگرسیون چند متغیره به روش ورود، و مدل معادلات ساختاری) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که رابطه¬ی مهارت، نیاز، نگرش و کیفیت خدمات فناوری با کاربست فناوری رابطه¬ی مثبت و معنادار است. تحلیل رگرسیون چند¬ متغیره نشان داد که از میان متغیرها مهارت، نیاز و کیفیت خدمات پیش بین معناداری برای کاربست فناوری هستند.همچنین خروجی به دست امده از نرم افزار لیزرل حاکی از برازش عالی مدل است و نتایج بیانگر این بود که مهارت دبیران به فاوا( 05/0 p<) ، اثرعلی مستقیم و غیر مستقیم بر کاربست فناوری دارد اما نیاز دبیران به فاوا ( 05/0 p>)بر کاربست معنی دار نیست. همچنین نگرش دبیران به فاوا ( 05/0 p<) اثر علی غیر مستقیم بر کاربست دارد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zahed Babelan, AdelUNSPECIFIED
Moeini Kia, MahdiUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Khalegh Kah, AliUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 30 Oct 2018 06:41
Last Modified: 30 Oct 2018 06:41
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1516

Actions (login required)

View Item View Item