Relationship emotional intelligence links with the public Self-Efficacy school students

gholizadeh, Davoud and moradi, Masood and rezaei sharif, Ali (2015) Relationship emotional intelligence links with the public Self-Efficacy school students. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی رابطه هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومی با پیوند با مدرسه)
Davoud gholizadeh.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The purpose of this study was to investigate the relationship between emotional intelligence and Education and training self-efficacy is a public school Education and trainingl Methods Education and: A cross-sectional study of 260 students a second high school through 3 Inventory emotional intelligence, self-efficacy, and links to public school for l analysis software (SPSS) was disposa With the use of the Kolmogorov-Smirnov test for normality of the data and analysis ofl simple linear regression analytic research hypotheses Pearson's correlation coefficient was investigated. two variables at a relatively strong link with the school is located The following3 variables EI: Management nowhere, a reappraisal exploitation of excitement (16%15%) associated with the link with the school and the results show 18/0 of the variance associated with the school to explain emotional intelligence and ed that about emotional intelligence as the most powerf Is in relation to its ul variables linked to school Self-efficacy as well as 41 /. Positive significant positive correlation was found with the link with the school and this result is consistent with previous results that the higher the students' self-efficacy as w ell as the link with the school will have more. Conclusion above findings we can say that emotional intelligence and general efficiency and decisive factor in real life outcomes, such as success in school, success in jobs, with school and personal re lationships in general is functioning

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی رابطه هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومی با پیوند با مدرسه
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی وخود کارامدی عمومی با پیوند با مدرسه بود. پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر گرمی بود. نمونه پژوهش، 260 نفر ازبین دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر گرمی به صورت خوشه ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه ازپرسشنامه هوش هیجانی شاته و همکاران، پرسشنامه خودکار آمدی عمومی شرر و پرسشنامه پیوند با مدرسه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل نتایج از روشهای ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و خودکارامدی با پیوند با مدرسه دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد؛ همچنین بین زیر مولفه های هوش هیجانی (مدیریت هیجا ن،ارزیابی هیجان وبهره برداری از هیجان) با پیوند با مدرسه نیز رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان داد که هوش هیجانی و زیر مولفه های آن توان پیش بینی پیوند با مدرسه را دارند. نتیجه گیری: در تبیین یافته فوق می توان گفت که هوش هیجانی و خود کارامدی عمومی عامل موثر و تعیین‌کننده در برآیندهای زندگی واقعی مانند موفقیت در مدرسه و تحصیل، موفقیت در شغل ، ارتباط با مدرسه و روابط بین شخصی و به طور کلی در کنش‌وری سلامت می‌باشد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
moradi, MasoodUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
rezaei sharif, AliUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 04 Nov 2018 18:09
Last Modified: 04 Nov 2018 18:09
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1598

Actions (login required)

View Item View Item