Imagism in the khalil alhavys poetry

Ahmadpour, minayeh and Giti, Shahriar and Garjami, Javad (2015) Imagism in the khalil alhavys poetry. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (ایماژیسم در شعر خلیل حاوی)
minayeh Ahmadpour.pdf

Download (965kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Modern poetry called image poetry, because it is one of the facets of art poetry in contemporary era and is one of the new images and also, creator of new image by explore of new relationship between phenomenons. Image is a small world of the poet’s big world. And it’s unveiling, is the unraveling of artist essence and existence that shows the connection of world. Poets, always, thought about connection and images of universe in order to show special and intellectual attitude of him by new images. Imagination is a wide field of images. Because at a moment, it represents boundless time and limit place of a vast country. In the context of the study, due to some certain tendencies that "Contemporary Lebanese poet (Khalil Havi) had in his image, he examined it with descriptive-analytical approach and the exact, tangible and accurate features of images shape them. So we will know the most important causes of invention and main constituent of its structures along with specific attitude and world-view of image-oriented poets. The survey of this feature and its’ work on Khalil Havi poem is one of Arabic poetry mainstay, it is the reflection of concepts like philosophy, confusion, anxiety and etc. in audience, Surely explore and express of these index has more influence on better understanding of a deep poem. Keywords: image, imagian, semantic cues, Khalil Havi.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: ایماژیسم در شعر خلیل حاوی
Persian Abstract: شعر مدرن را شعر تصویر می¬نامند، چراکه یکی از جلوه¬های هنر شاعری در عصر معاصر، تخیل بدیع و خلق تصاویر نو، همراه با کشف رابطه¬ای جدید بین پدیده¬ها است. تصویر، جهان کوچکی از دنیای بزرگ شاعر است و پرده‌برداری از آن، پرده برداشتن از ذات و وجود هنرمند است و شیوه¬ی تعامل او را با این جهان نشان می¬دهد. شاعران، همیشه در اندیشه کشف ارتباط نغز و ارائه¬ی تصویرهای نو از جهان بوده¬اند تا نگرش فکری خاص خود را به¬واسطه¬ی تخیل بدیع ارائه دهند. تخیل عرصه¬ی وسیعی برای تصویر است چون در لحظه¬ای کوتاه، زمانی بیکران و در مکانی محدود، سرزمینی پهناور را به تصویر می¬کشد. در بستر پژوهش حاضر، به علت بعضی تمایلات خاصی که «خلیل حاوی» ، شاعر معاصر لبنانی، در تصویر¬گری داشته و خصوصیات تصویرهای دقیق و ملموس و عینی اشعار او، که باعث تشخص و امتیاز شعر وی شده است را با رویکرد تحلیلی_ توصیفی موردبررسی قرار خواهیم داد تا با واکاوی مهم¬ترین علل این ابداع شاعرانه و سازه¬های اصلی شکل‌دهنده¬ی آن بتوانیم با فضایی که بازنمود جهان¬بینی و نگرش خاص این شاعر تصویرگراست، آشنا شویم. بررسی این خصیصه و کارکرد آن در شعر خلیل حاوی به‌عنوان یکی از بن‌مایه‌های شناختی در شعر عربی، انتقال دهنده¬ی مفاهیمی چون فلسفه زدگی، ابهام، اضطرار و سرگشتگی و... به مخاطب است، مسلماً کشف و بیان این شاخصه¬ها در فهم بهتر مضامین ژرفِ فلسفی شعر این شاعر تأثیر زیادی دارد. كليد واژه¬ها: تصویر، تخیل، اشارات معنایی، خلیل حاوی.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Giti, ShahriarUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Garjami, JavadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 16 Nov 2018 10:10
Last Modified: 16 Nov 2018 10:10
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1855

Actions (login required)

View Item View Item