The effect of recasts, prompts and recasts plus repetition on errors of Iranian beginner EFL learners

Moshtaghi, Fateme (2016) The effect of recasts, prompts and recasts plus repetition on errors of Iranian beginner EFL learners. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (تأثیر سه روش بازخورد معادل دهی، تدابیر مذاکره ای، و معادل دهی همراه تکرار، بر اشتباهات زبانی زبان آموزان مبتدی)
Fateme Moshtaghi.pdf

Download (345kB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Examining oral correction techniques in the context of form-focused situation in an EFL classroom can help teachers to take the control of corrective feedbacks that they provide to learners’ errors. The aim of the present study was to find out among four corrective feedback conditions which one works better with beginner EFL learners in learning past tense. This study was also concerned with examining the effectiveness of recasts by adding ‘repetition’ to them. To this end, 62 EFL learners divided into four classes. Three groups were experimental group and one control which received the same tasks as experimental groups but did not receive any corrective feedback on their errors. Experimental groups including recast group, prompt group, and recast plus repetition group during treatment period and upon performing tasks, received corrective feedbacks according to the groups they were assigned to. The results showed the effectiveness of using different types of corrective feedbacks in learning past tense sentences. It revealed that the performance of the experimental groups was better than the control group on both posttest and delayed posttest. Prompt and recast plus repetition groups out-performed both control and recast groups on posttest and delayed posttest. Results also showed that recast group performed significantly better than control group. Moreover, results showed that recast plus repetition can be as effective as recasts in drawing learners’ attention to their errors. The findings of this study have implications for L2 teachers and encourage them to use corrective feedbacks in more beneficial ways.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: تأثیر سه روش بازخورد معادل دهی، تدابیر مذاکره ای، و معادل دهی همراه تکرار، بر اشتباهات زبانی زبان آموزان مبتدی
Persian Abstract: بررسی روش های تصحیح گفتاری در شرایط تمرکز-بر-ساختار در محیط های یادگیری انگلیسی بعنوان زبان خارجی ، سبب میشود معلمان بتوانند کنترل بازخوردهای اصلاحی که برای دانش آموزان فراهم میکنند را به دست گیرند. هدف از پژوهش پیش رو بررسی تأثیر چهار شرایط محیطی مختلف بازخورد اصلاحی بر یادگیری ساختار زمان گذشته توسط زبان آموزان مبتدی بود. با این هدف، تعداد ٦٢ زبان آموز به چهارگروه تقسیم شدند. سه گروه بعنوان گروه آزمایشی و گروه چهارم بعنوان گروه کنترل انتخاب شدند که گروه آخر تمامی فرآیند آزمایشی را مانند سه گروه دیگر طی کردند، با این تفاوت که در مواجهه با خطاهای زبانی، هیچ بازخورد اصلاحی دریافت نکردند. گروه های آزمایشی شامل گروه های معادل دهی، تدابیر مذاکره ای، و معادل دهی همراه تکرار می شدند که این گروه ها در طول دوره ی آموزشی، مطابق با گروهی بدان تعلق داشتند، بازخوردهای اصلاحی دریافت کردند. نتایج نشان دهدنده ی تأثیرات مثبت شرایط وجود بازخوردهای اصلاحی در یادگیری بود. نتایج نشان داد که گروه هایی که بازخورد اصلاحی دریافت کردند در پس آزمون اول و دوم بهتر، عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشتند. گروه های تدابیر مذاکره ای و معادل دهی همراه تکرار در هر دو پس آزمون، از گروه های کنترل و معادل دهی، بطور چشمگیری پیشی گرفتند. نتایج همچنین نشان دهنده ی آن بود که گروه معادل دهی نیز در پس آزمون دوم بطور چشمگیری بهتر از گروه کنترل عمل کرد. علاوه بر آن، نتایج اثبات کرد که تکنیک معادل دهی همراه تکرار به اندازه روش تدابیر مذاکره ای در متمرکز کردن توجه زبان آموزان به خطاهای زبانی، تأثیرگذار است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 06 Oct 2018 13:58
Last Modified: 06 Oct 2018 13:58
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/409

Actions (login required)

View Item View Item