Kargar Kalehsar, Saeed and Eimani Kalehsar, Houshyar (2018) Analysis of orthotropic curved bridge decks. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
![]() |
Text
Saeed Kargar Kalehsar.pdf Download (1MB) |
Abstract
Research Aim: The main objective of this dissertation is to provide a solution by analyzing the plates in the form of a section of the crown of the orthotropic circle which has a simple support on its two radial edges and is open on two curved shapes and also finds the private response to The aid of Levy method for loading on the deck of the bridge and the drawing of the diagram of the non-dimensional coefficients of bending and bending anchor and the shear force of these types of bridges is one of the other goals of the thesis. Research Method: The Levy method has been used to analyze the bending problems of the bridge bridge deck. In this method, instead of the private answer in a duplicate series, it becomes a unique series, which adds both degree of degree of convergence to the series, and also provides a simpler solution. With the help of the method, it is possible to determine the private response of a variety of loading states to the bridge deck. Findings: The bending and response equations of the various types of loading states on the deck of the orthotropic screw bridges are determined and the graph of the non-dimensional and flexural anchor coefficients and the shear force for the deck of the arched bridge are plotted for a number of different loading samples. Conclusion: Finite elemental methods and finite difference solutions are solvable in solving complex problems related to bending of very strong plates, but the disadvantage of these methods is that they solve a large system of algebraic equations. Limit methods and finite difference finite difference equations are less than their two-dimensional counterparts, but Levi's method is a simple and precise method and solves the bending problems of the plates with less equations.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | تحلیل عرشه پل¬های پیچ متشکل از تیر و تاوه | ||||
Persian Abstract: | مهمترین هدف این پایاننامه ارائه راهحل بهوسیله تحلیل صفحات به شکل قطاعی از تاج دایره ارتوتروپ می¬باشد که در روی دو لبه شعاعی خود دارای تکیهگاه ساده بوده و روی دو لبه منحنی شکل آزاد میباشند و هم¬چنین یافتن پاسخ خصوصی به کمک روش لوی برای بارگذاری¬های وارده بر عرشه پل پیچ و نیز رسم نمودار ضرایب بی¬بعد خیز و لنگر خمشی و نیروی برشی این نوع پل¬ها، از جمله اهداف دیگر پایان¬نامه است. روششناسی پژوهش: از روش لوی برای تحلیل مسائل خمش عرشه پل پیچ استفادهشده است. در اين روش بجاي اينكه جواب خصوصی بهصورت سري دوگانه بيان شود به شكل يك سري يگانه درميآيد كه اين ويژگي همدرجه همگرائي سري را بيشتر ميكند و هم آنكه جواب را بهصورت سادهتري عرضه ميدارد. با کمک روش مذکور می¬توان پاسخ خصوصی انواع حالات بارگذاری وارده بر عرشه پل را تعیین نمود. یافتهها: معادلات خمش و پاسخ خصوصی انواع حالات بارگذاری وارده به عرشه پل¬های پیچ ارتوتروپ تعیین گشته و نمودار ضرایب بی¬بعد خیز و لنگر خمشی و نیروی برشی برای عرشه پل قوس در پلان برای چند نمونه بارگذاری¬ مختلف رسم شده است. نتیجهگیری: روشهای المانهای محدود و تفاضلات محدود در حل مسائل پیچیده مربوط به خمش صفحات خیلی قوی میباشند ولی عیب این روشها آن است که با یک سیستم بزرگ معادلات جبری حل میشوند. روشهای نوارهای محدود و تفاضلات محدود یکبعدی معادلات کمتری نسبت به روشهای دوبعدی همتای خود دارند اما روش لوی روشی ساده¬ و دقیق می¬باشد و نسبت به سایر روش¬ها با معادلات کمتری مسائل خمش صفحات را حل می¬نماید. واژه¬های کلیدی:پل پیچ ، شرایط مرزی ، سری فوریه ، بارگذاری ، خیز ، لنگر ، برش. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering Divisions > Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering |
||||
Date Deposited: | 13 Dec 2018 10:06 | ||||
Last Modified: | 13 Dec 2018 10:06 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/4249 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |