The Effect of sleep deprivation on offline learning in simulated tennis game

نیک روان, احمد and کاشانی, ولی اله and مصطفایی فر, الهه (2015) The Effect of sleep deprivation on offline learning in simulated tennis game. In: 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015, Iran,Ardabil.

[img] Text
تأثیر محرومیت از خواب بر یادگیری ناپیوسته بازی شبیه سازی شده تنیس.pdf

Download (227kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This research aimed to study the effect of sleep deprivation on offline learning in tennis simulated game. The population of Semnan University students who were selected and appointed 30 subjects were divided into three groups: sleep, sleep deprivation and training with rest interval less than 1 clock. To offline learning measurements of simulated tennis game that runs on computer by using the keyboard, and the rules and practices similar to the actual game score was performed. The first phase includes training and retention test was the second stage that half an hour after the last attempt was the second Session running. To offline learning the difference from the last batch of the first meeting with the first score of the second session and try a bunch of binary retention score a half hours after the last attempt was the second day running, respectively. The results showed a significant difference in scores between the groups in offline learning and retention. Therefore it can be concluded that individuals should attend to their daily sleep patterns and activity to prevent the disruption of skill learning.

Item Type: Conference or Workshop Item (Poster)
Persian Title: تأثیر محرومیت از خواب بر یادگیری ناپیوسته بازی شبیه سازی شده تنیس
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر تأثیر محرومیت از خواب بر یادگیری ناپیوسته بازی شبیه¬سازی شده تنیس بود. جامعه آماری دانشجویان دختر دانشگاه سمنان بودند که 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب و به صورت انتصاب تصادفی به سه گروه؛ خواب کامل، محرومیت از خواب و تمرین با فاصله کمتر از یک ساعت تقسیم شدند. برای سنجش یادگیری ناپیوسته از بازی شبیه¬سازی شده تنیس که در رایانه و با استفاده از صفحه کلید اجرا، و قوانین و شیوه امتیاز¬دهی شبیه به بازی واقعی بود، استفاده شد. مرحلة اول شامل آموزش و مرحلة دوم آزمون یادداری بود. برای میزان یادگیری ناپیوسته از مقدار اختلاف بدست آمده از آخرین نمره جلسه اول با اولین نمره جلسه دوم و برای یادداری نمره یک دسته کوشش دوتایی که نیم ساعت پس از آخرین کوشش روز دوم اجرا می¬شد، محاسبه شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد تفاوت معناداری در نمرات یادگیری ناپیوسته و یادداری بین گروه¬ها وجود دارد. بنابراین می¬توان نتیجه گرفت که تمامی افراد توجه بخصوصی بر الگوی خواب و فعالیت¬های روزانه خود داشته باشند تا یادگیری مهارت¬ها دچار اختلال نشود
Subjects: Divisions > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Divisions: Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Subjects > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Date Deposited: 13 Dec 2018 08:15
Last Modified: 13 Dec 2018 08:15
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/4393

Actions (login required)

View Item View Item