The role of body, successful and personal intelligence in predicting sporting performance in student with body-motor disabilities

غفاری, مظفر and برادران, اسد (2015) The role of body, successful and personal intelligence in predicting sporting performance in student with body-motor disabilities. In: 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015, Iran,Ardabil.

[img] Text
بررسی رابطه هوش جسمانی، موفق و شخصی با عملکرد ورزشی دانش آموزان دارای ناتوانی جسمی -حرکتی.pdf

Download (163kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The purpose of this research was to assess the role of body, successful and personal intelligence in predicting predicting sporting performance in student with motor disabilities. This research was a cross study. Statistical sample of includes 250 student with motor disabilities of West and East Azerbaijan in 2014-2015 academic years that have been selected by cluster sampling and in several phases. Gardner body intelligence questionnaire, Grigorenko and Sternberg successful intelligence scale and mayer personal intelligence scale have been used for data collection. Data was analyzed using multiple regression analysis. The results of multivariate correlation coefficient through Enter showed that the variable of body, successful and personal intelligence may partially (41.6%) explain sporting performance in student with motor disabilities.

Item Type: Conference or Workshop Item (Poster)
Persian Title: بررسی رابطه هوش جسمانی، موفق و شخصی با عملکرد ورزشی دانش آموزان دارای ناتوانی جسمی -حرکتی
Persian Abstract: هدف مطالعه حاضر بررسی نقش هوش جسمانی، موفق و شخصی در پیش بینی عملکرد ورزشی دانش آموزان دارای ناتوانی حرکتی می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و نمونه آماری این تحقیق شامل 250 نفر از دانش آموزان ناتوان حرکتی استان آذربايجان شرقی و غربی در سال1394 بودند که به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه هوش جسمانی گاردنر، مقیاس هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ و پرسشنامه هوش شخصی مایر استفاده شد. سپس داده¬ها با استفاده از آزمون رگرسيون چندگانه مورد تحليل قرار گرفتند. نتایج رگرسیون چندگانه به روش Enter نشان داد که متغیر هوش هوش جسمانی، موفق و شخصی در تبیین عملکرد ورزشی دانش آموزان 6/41% سهم دارند.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Divisions: Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Subjects > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Date Deposited: 31 Dec 2018 06:16
Last Modified: 31 Dec 2018 06:16
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/4576

Actions (login required)

View Item View Item