LFC of Smart Interconnected Power System with RES Peneteration Using Coordinated Design of PHEV Control

Mohammadzadeh, Masoud (2017) LFC of Smart Interconnected Power System with RES Peneteration Using Coordinated Design of PHEV Control. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (کنترل بار فرکانس سیستم قدرت بهم ¬پیوسته هوشمند در حضور منابع انرژی تجدیدپذیر با استفاده از طراحی هماهنگ کنترل خودروهای هیبریدی الکتریکی)
Masoud Mohammadzadeh.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

In recent years, the widespread penetration of renewable energy sources in power generation has been increasing largely, due to the low effect of these resources on the environment and plentiful availability. Nevertheless, due to the intermittent power generation from wind, this may cause a problem of large frequency fluctuation when the load-frequency control (LFC) capacity is not enough to compensate the unbalance of generation and load demand. Also, in the future, plugin hybrid electric vehicle (PHEV) is widely expected for driving in thecustomer side. Therefore, the PHEVs power control can be applied to compensate for the inadequateLFC capacity, utilizing energy stored in these vehicle’s battery. According to the above topics, the problem of designing controllers due to the uncertainty of different parameters of renewable energy sources such as variable wind power and load is essensial. In this thesis, we try to use optimal tuning of controller parameters MPC and PI in the LFC utilizing ant lion optimization (ALO) algorithm in presence of renewable energy sources and PHEV state of charge (SOC) optimal control, to the desired level. The proposed method is evaluated using MPC design in a smart two-area interconnected power system and PHEV state of charge (SOC) optimization in the four model V2G, V1G, Smart Charging and Smart Discharging based on LFC. The evaluation of the results indicates the high efficiency of the MPC controller compared to the PI controller with the presence of PHEVs in reducing the grid frequency fluctuations and improving the PHEVs power control of the smart interconnected power system. Keywords: Plug-in hybrid electric vehicle, Model predective control,SOC, ALO.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: کنترل بار فرکانس سیستم قدرت بهم ¬پیوسته هوشمند در حضور منابع انرژی تجدیدپذیر با استفاده از طراحی هماهنگ کنترل خودروهای هیبریدی الکتریکی
Persian Abstract: در سال¬های اخیر، نفوذ منابع انرژی تجدیدپذیر در تولید برق در سطح وسیعی در حال بکار¬گیری است و دلیل این امر، تاثیر کم این منابع بر روی محیط¬زیست و دسترسی آسان به این منابع است. با این وجود، اگر قابلیت کنترل بار فرکانس مناسب برای جبران عدم‌تعادل تولید و تقاضای بار وجود نداشته باشد، عدم قطعیت در تولید انرژی بادی می‌تواند منجر به نوسانات شدید در فرکانس شود. علاوه بر این انتظار می¬رود که در آینده، میزان قابل توجهی خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه (PHEV) در سمت تقاضا مورد استفاده قرار گیرد، که با انرژی کافی ذخیره شده در باتری این نوع خودروها می¬توان از کنترل توان دو طرفه شارژ/دشارژ این نوع خودروها در جهت کاهش این نوسانات استفاده نمود. با توجه به مباحث فوق، مساله طراحی کنترل کننده¬ها با لحاظ کردن عدم قطعیت پارامتر¬های مختلف منابع انرژی تجدیدپذیر از قبیل توان متغیر باد و بار ضروری است. در این پایان نامه سعی بر آن است با استفاده از تنظیم بهینه پارامترهای کنترل¬کننده MPCو PI در بخش کنترل بار فرکانس با الگوریتم بهینه ساز شیر مورچه (ALO) در حضور منابع انرژی تجدید¬پذیر و کنترل بهینه میزان شارژ باتری خودرو PHEV در حد مطلوب صورت بپذیرد. روش پیشنهادی با استفاده از طراحی MPC در یک سیستم قدرت دو ناحیه¬ای بهم¬پیوسته هوشمند و بهینه¬سازی میزان شارژ باتری PHEVs در چهار مدل V2G، V1G، شارژ هوشمند و دشارژ هوشمند مبتنی بر کنترل بار فرکانس مورد ارزیابی قرار گرفت. ارزیابی نتایج نشان¬گر کارایی بالای کنترل¬کننده MPC در مقایسه با کنترل¬کننده PI با حضور PHEVs در کاهش نوسانات فرکانس شبکه و بهبود کنترل توان PHEVs سیستم قدرت بهم پیوسته هوشمند است. كليد واژه¬ها: خودروهای الکتریکی هیبریدی، کنترل پیش بینی مدل، میزان شارژ باتری، الگوریتم بهینه¬ساز شیر مورچه.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Shayeghi, HosseinUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Sayed shenava, Seyed jalalUNSPECIFIED
Younesi, AbdollahUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering
Divisions > Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering
Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering
Date Deposited: 07 Oct 2018 09:29
Last Modified: 07 Oct 2018 09:29
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/479

Actions (login required)

View Item View Item