The relationship between customer experience management and organizational productivity in indoor pools in west Azerbaijan

محرم زاده, مهرداد and اکبری اصل هاسونی, سجاد (2015) The relationship between customer experience management and organizational productivity in indoor pools in west Azerbaijan. In: 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015, Iran,Ardabil.

[img] Text
96.pdf

Download (218kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This study related to customer experience management and organizational efficiency in indoor pools in West Azerbaijan province is a descriptive – correlational study. Sample to the population and include all indoor pools in West Azerbaijan (40 indoor pool) is. Research tools, inventory management, customer experience and organizational efficiency are standard. Content validity was confirmed by a professor of sports management and their reliability with Cronbach’s alpha test, respectively /82and/86 obtained. Results showed a significant correlation between customer experience management components include customer satisfaction, customer loyalty, brands, and trademarks and service quality, with organizational efficiency there. And also a significant correlation between the components of organizational efficiency and effectiveness, including performance management, customer experience obtained (p</01). In general, using this management method can attract many people to the sport and in this way the efficiency and productivity of all sports consequently largely improved. Keywords: Customer Experience Management، Indoor Pools، Organizational Productivity

Item Type: Conference or Workshop Item (Poster)
Persian Title: رابطه مدیریت تجربه مشتری و بهره وری سازمانی در استخرهای سرپوشیده استان آذربایجان غربی
Persian Abstract: این تحقیق با هدف رابطه مدیریت تجربه مشتری و بهره وری سازمانی در استخرهای سرپوشیده استان آذربایجان غربی به روش توصیفی – همبستگی انجام گرفت. نمونه آماری تحقیق برابر با جامعه آماری و شامل کلیه استخرهای سرپوشیده استان آذربایجان غربی(40 استخر سرپوشیده) است.ابزار تحقیق پرسشنامه های استاندارد مدیریت تجربه مشتری و بهره وری سازمانی بوده است. روایی محتوایی آنها توسط اساتید مدیریت ورزشی تایید شده و پایایی آنها با آزمون آلفای کرونباخ، به ترتیب معادل 82/ و86/ به دست آمد. نتایج نشان داد که همبستگی معنی داری میان مولفه های مدیریت تجربه مشتری شامل رضایت مشتری، وفاداری مشتری، مارک و علامت تجاری و کیفیت خدمات با بهره وری سازمانی وجود دارد. و نیز همبستگی معنی داری میان مولفه های بهره وری سازمانی شامل کارایی و اثربخشی با مدیریت تجربه مشتری بدست آمد (1 0/ >p). بصورت کلی با استفاده از این شیوه مدیریتی می توان افراد زیادی را جذب ورزش کرده واز این طریق کارایی و اثربخشی و به تبع آن بهره وری سازمان های ورزشی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشید. واژگان کلیدی : استخر های سرپوشیده، بهره وری سازمانی، مدیریت تجربه مشتری
Subjects: Divisions > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Divisions: Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Subjects > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Date Deposited: 01 Jan 2019 09:11
Last Modified: 01 Jan 2019 09:11
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/4803

Actions (login required)

View Item View Item