The relationship of communication skills with effectiveness of faculty members of Iran's physical education colleges

عزیزیان کهن, نسرین and سلطانی, مژگان and فیضی, سمیه (2015) The relationship of communication skills with effectiveness of faculty members of Iran's physical education colleges. In: 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015, Iran,Ardabil.

[img] Text
104.pdf

Download (175kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The purpose of this research was to survey the relationship of communication skills with effectiveness of faculty members of Iran's physical education colleges. This study was implemented using descriptive survey method which also had Fieldwork conducted. Statistical population of this study included all of the faculty members of Iran's physical education college in 2014 (N=520). On the basis of Morgan table, 220 persons were stratified randomly selected of research samples. To achieve the research goals, communicational skills (Barton, 1990)questionnaire and researcher made organizational effectiveness questionnaire were used. Validity of questionnaires were confirmed by 15 experts and their reliability were studied in a preliminary study with 30 subjects and calculated with cronbachʼs Alpha method as 0.93and 0.89 respectively in order. For data analysis the descriptive statistics and inferential statistics methods, including Kolmogorov- Smirnov, correlation analysis by application of SPSS.V.16 were used. The results show that the correlation between communication skills and effectiveness in the significance level (p< 0.05), are significant (p= 0.042 & r=0.548). Too, the test results indicate a significant correlation between of communication skills and elements of effectiveness Keywords: communicational skills, effectiveness, Physical Education Faculty

Item Type: Conference or Workshop Item (Poster)
Persian Title: رابطه مهارتهای ارتباطی با اثربخشی آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت ‎بدنی ایران
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر بررسی رایطه مهارت‏های ارتباطی با اثربخشی آموزشی اعضای هیأت‏علمی تربیت بدنی دانشکده های تربیت بدنی ایران بود. جامعه آماری پژوهش همه اعضای هیئت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی و آزاد کشور در سال 1393 بود (520=N) که بر مبنای جدول مورگان 220 نفر به طور تصادفی طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه‎ ‏استاندارد مهارت‎های‎ارتباطی بارتون‎جی(1990) پرسشنامه محقق ساخته 24 سئوالی استفاده شد. روایی پرسشنامه ها به تایید 15 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی از طریق آلفای کرونباخ 93/0 و 89/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف اسمیرنف، تحلیل همبستگی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد بین‏ مهارت‏های ارتباطی و اثربخشی در سطح معناداری 05/0p≤ ارتباط معنادار وجود دارد. (548/0r= و 042/=0P). همچنین نتایج آزمون همبستگی حاکی ازآن است که ارتباط معنادار بین مولفه های مهارت‎های ارتباطی و اثربخشی وجود دارد. مهارت کلامی(358/0=r و 028/0=P)، مهارت شنود(257/0r= و 035/0P=)، مهارت بازخورد(254/0r=- و 037/0P=) واژگان کلیدی: مهارت‎های ارتباطی، اثربخشی سازمانی، عضو هیأت‏علمی، دانشکده تربیت بدنی
Subjects: Divisions > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Divisions: Conferences > 1st International and 5th National Conference on Organic vs. Conventional Agriculture, 16-17 August 2017
Subjects > Conferences > 1st International and 5th National Conference on Organic vs. Conventional Agriculture, 16-17 August 2017

Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Subjects > Conferences > 1st National Conference on Research News of Sport Sciences, 29-30 September 2015
Date Deposited: 01 Jan 2019 10:18
Last Modified: 01 Jan 2019 10:18
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/4812

Actions (login required)

View Item View Item