The school is designed for children with special needs( group with mental retardation ) in URMIA

Sahraei jojehi, Armin (2017) The school is designed for children with special needs( group with mental retardation ) in URMIA. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (طراحی مدرسه برای کودکان با نیاز های خاص( گروه کم توانان ذهنی))
Armin Sahraei.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The term children with special needs into a group of children that is society in terms of mental function and Physical largely lower than average, with an important limitations in adaptive functioning At least two of the associated adaptive skills. Many of these children have the ability to teach in schools for the working class to learn social skills, communication and education. Therefore, in this study, we have tried to study the behavior of these children and Adapting it to fit the space required and with this type of behavior in learning environments for Deal. And at the end of this study, it is attempted to provide guidelines for appropriate spaces Teaching in schools for children with special conditions with behavioral traits, and their spiritual needs are satisfied. And also mentioned hypothesis proven and concluded that the design School Based on behavioral and mental functions direct positive impact on the academic achievement of their students was the main hypothesis requirements. In addition, the direct relationship between education in the schools with factors such as happiness, motivation, education and security targets students there. Keywords: Children with special conditions, architectural, behavioral science, schools

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: طراحی مدرسه برای کودکان با نیاز های خاص( گروه کم توانان ذهنی)
Persian Abstract: واژه کودکان با نیاز ویژه به قشری از جامعه کودکان اطلاق می شود که از لحاظ کارکرد ذهنی و جسمی عمدتا پایین تر از حد متوسط قرار دارند که با محدودیت های مهم در کارکرد انطباقی در حداقل دو مورد از مهارت های سازشی همراه هستند . تعداد کثیری از این کودکان قابلیت آموزش پذیری داشته و در مدارسی مختص این قشر مشغول به آموختن مهارت های اجتماعی، ارتباطی و تحصیلی هستند. از این رو در تحقیق انجام شده، سعی گردیده تا با رفتارشناسی این کودکان و بررسی تطبیقی آن با فضای مورد نیاز و مناسب سازی شده با این نوع رفتارها در محیط های آموزشی مختص آن بپردازد. و در پایان تحقیق حاضر، تلاش می گردد تا به ارائه راهکارهایی برای مناسب سازی فضاهای آموزشی موجود در مدارس برای کودکان با شرایط ویژه با ویژگی های رفتاری و احتیاجات روحی آنها بسنده نماید. و همچنین فرضیه های ذکر شده به اثبات رسیده و این نتیجه که طراحی مدرسه ای براساس کارکردهای رفتاری و ذهنی این دانش آموزان تاثیر مثبت مستقیمی با پیشرفت تحصیلی شان که فرضیه اصلی تحقیق بود دارا می باشد. و علاوه بر آن رابطه مستقیمی بین آموزش در این مدارس با فاکتورهایی چون شادکامی، انگیزش، اهداف تحصیلی و امنیت و ... دانش آموزان وجود دارد. كليد واژه¬ها: کودکان با شرایط ویژه، معماری، علوم رفتاری، مدارس
Supervisor:
SupervisorE-mail
Rashid Kloi, HojatolahUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Bashar Pour, SajadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Engineering > Department of Architecture Engineering
Divisions > Faculty of Engineering > Department of Architecture Engineering
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Architecture Engineering
Faculty of Engineering > Department of Architecture Engineering
Date Deposited: 13 Oct 2018 14:40
Last Modified: 13 Oct 2018 14:41
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/598

Actions (login required)

View Item View Item