Influential Elements on Brand Culture Formation through Iranian Consumers

Emkani, Parisa and Bashekouh, Mohammad and Asgarnezhad Nouri, Bagher (2017) Influential Elements on Brand Culture Formation through Iranian Consumers. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی عناصراثرگذار در شکل‌گیری فرهنگ برند در میان مصرف‌کنندگان ایرانی : مورد مطالعه واحدهای تولیدکننده شکلات صادراتی در تبریز)
Parisa Emkani.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

in today's world widespread and intense competition, rapid changes in technology and most importantly customer access to information through the internet, businesses formula for success has fundamentally changed. Now the success of businesses depends on developing good strategies and good execution tactics. The key to success in today's global market is culture brand. Of course, it is possible to the culture of the brand allocates a lot of time and resources, but at the same time can be a long run competitive advantage for the company. Brand culture is always trying to develop relationships with customers, detect a disorder in society, create a sense of community and identity in consumers, create a good experience for consumers, provide a strong Products and services and support consistent and stable infrastructure. So the brand culture is a concept in the minds of potential customers. Whatever the mind clearer and more focused, the recorded concept will be stronger and more precisely. Statistical population of this research is manufacturers of export chocolates in Tabriz and Mix method has been used for this research. To analyze the data, the confirmatory factor analysis is used to study the structure factor. The method of data collection includes personal interviews and questionnaire. Then a Conceptual framework has been proposed and Finally, for data analysis LISREL software is used.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی عناصراثرگذار در شکل‌گیری فرهنگ برند در میان مصرف‌کنندگان ایرانی : مورد مطالعه واحدهای تولیدکننده شکلات صادراتی در تبریز
Persian Abstract: در دنیای کنونی رقابت شدید وگسترده، سرعت بالای تغییرات در فناوری و از همه مهم‌تر دسترسی آسان به مشتریان به اطلاعات از طریق اینترنت، فرمول موفقیت کسب و کارها را از اساس دگرگون کرده است.اینک موفقیت کسب و کارها منوط به تدوین خوب راهبردها و اجرای خوب تاکتیک هاست.کلید موفقیت در بازار جهانی امروز فرهنگ‌‌‌سازی برند است.البته که فرهنگ‌سازی برند ممکن است زمان و منابع زیادی به خود اختصاص دهد ولی در عین حال می‌تواند یک مزیت رقابتی بلندمدت برای شرکت به ارمغان بیاورد. فرهنگ سازی برند یک مفهوم در ذهن مشتریان بالقوه است. هر چه این ذهنیت شفاف‌تر باشد و مفهوم ثبت شده دقیق‌تر و متمرکز تر ، جایگاه ثبت شده قوی‌تر خواهد بود.جامعه آماری این تحقیق مجموعه تولیدکنندگان شکلات صادراتی در شهر تبریز می‌باشد و از روش ترکیبی برای انجام پژوهش استفاده شده است.با توجه به فقدان مدل پیشین در زمینه فرهنگ برند در پژوهش حاضر برای تعیین مولفه‌ها و عناصر اثرگذار بر فرهنگ برند ابتدا اقدام به مصاحبه و اخذ نظر خبرگان نموده و سپس برای آزمون مدل به صورت کمی از ابزار پرسش نامه استفاده می شود و در آخر برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Bashekouh, MohammadUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Asgarnezhad Nouri, BagherUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 14 Oct 2018 13:17
Last Modified: 12 Dec 2018 22:07
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/642

Actions (login required)

View Item View Item