Metaـanalysis of the factors influencing successful estabish smart schools

Ahmadi, Tahmineh and Moeinikia, Mahdi and Zahed Babolan, Adel (2016) Metaـanalysis of the factors influencing successful estabish smart schools. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (فراتحلیل عوامل اثرگذار بر استقرار موفقیت آمیز مدارس هوشمند)
Tahmineh Ahmadi.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The main of smart school prepaing the next generation to Live in the information age and students potential talents efflorescence according to their in terests and potential . With regard to this issue, The aim of this study is a metaـanalysis.The population of the study contains works such as theses and research articles on the sites (Magiran, SID, Noormags, Irandoc) between 86 to 94 .accordingly, 47 researches was selected with related to pics to the thesis, that 0f these, 37 case had inclusion eriteria for metaـanalysis .to analyze datas was used from tow software cma2 to check login datas metaـanalysis and from Excle software for possible combinations. In cma2 software was used from Funnel chart and modification and processing test Duvall Tvyydy for publication bias studies , N safe from error.to check missing studies, from Q test to check heterogeneity, from g Hex to calculate the effect size in fixed and random effects medel. In Excle software was used from chiـsquare tests to check for significant frequency and to combine possibilities from WeinerTmethod.Resuls research schowod that studies every four factors under investigation has been bias and so heterogeneity. The size of the effect of educational factor, engineeringـtechnology and economic been high in the average fixed effects model and random effects model. In socioـcultural factors reported in both fixed and random effects model and chi-squar analysis showed that the frequency alot of research on educational factors, socio-cultural, technical and economic Significant at the 0.5 level and Tavanir test results showed that the size of the combined effect of these factors has a significant effect.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: فراتحلیل عوامل اثرگذار بر استقرار موفقیت آمیز مدارس هوشمند
Persian Abstract: هدف اصلی مدرسه هوشمند آماده سازی نسل آینده کشور برای زندگی در عصر اطلاعاتی و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان متناسب باعلایق و پتانسیل آن‌هاست. باتوجه به این مسئله، هدف پژوهش حاضر فراتحلیل است. فراتحلیل در زمره‌ی پژوهش‌های کاربردی بوده و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های کمی بهره می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر را آثار مکتوب اعم از پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها و مقالات مندرج در سایت‌های (magiran، sid، noormags،) در بین سال‌های 94ـ86 تشکیل می‌دهد. براین اساس 47 پژوهش با موضوعات مرتبط به موضوع پایان نامه انتخاب گردید که از این بین 37 مورد شرایط ورود به فراتحلیل را داشتند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو نرم‌افزار cma2 برای بررسی ورود داده‌های فراتحلیل و از نرم افزار Excle برای ترکیب احتمالات استفاده گردید. در نرم‌افزار cma2 برای سوگیری انتشار مطالعات از نمودار قیفی و آزمون اصلاح و برازش دووال توئیدی برای بررسی مطالعات گمشده از N ایمن از خطا، برای بررسی ناهمگونی از آزمون Q، برای محاسبه اندازه اثر در مدل اثرات ثابت و تصادفی از g هگز استفاده گردید و در نرم‌افزار Excle برای بررسی معنی‌داری فراوانی پژوهش‌ها از آزمون کای اسکوئر و برای ترکیب احتمالات از روش T واینر استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که مطالعات هر چهار عامل مورد بررسی دارای سوگیری بوده و همچنین ناهمگون می‌باشند اندازه اثر عامل آموزشی، فنیـ تکنولوژی و اقتصادی در مدل اثرات ثابت متوسط و در مدل اثرات تصادفی بالا بوده و در عامل فرهنگی – اجتماعی در هر دو مدل اثرات ثابت و تصادفی بالا گزارش شد و نتایج آزمون کای اسکوئر نشان داد فراوانی پژوهش‌ها در عامل‌های آموزشی، فرهنگی ـ اجتماعی، فنی ـ تکنولوژی و اقتصادی در سطح 05/0 معنی‌دار بوده و نتایج آزمون T واینر نشان داد اندازه اثر ترکیب شده عوامل فوق اثرمعنی‌داری دارد
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moeinikia, MahdiUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Babolan, Adel ZahedUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 14 Oct 2018 15:01
Last Modified: 14 Oct 2018 16:35
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/673

Actions (login required)

View Item View Item