The Role of Organizational Learning and Knowledge Leadership in Predicting Organizational Entrepreneurship

Dadjuyi, Azadeh and Moeinikia, Mahdi and Zahed Babolan, Adel and Samari, Isa (2017) The Role of Organizational Learning and Knowledge Leadership in Predicting Organizational Entrepreneurship. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
آزاده دادجوئی 9419314107.pdf

Download (351kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

The purpose of this research was to identify the role of organizational learning and knowledge leadership in predicting organizational entrepreneurship. The present study is descriptive and correlational in terms of collecting data. The statistical population of the study consisted of the employees of the General Education Department and Ardebil 1 and 2 districts of 477 people who were randomly selected based on the Morgan table. A sample of 230 people from this society was randomly selected.Data were gathered using three standard questionnaires (Organizational Learning of the Neife Model, 2001; Knowledge Leadership of the Vitala Model 2004 and Organizational Entrepreneurship of the Marguerite Hill Model, 2003) with validated validity and reliability, respectively: organizational learning 0.93, knowledge leadership 0.97, Organizational Entrepreneurship 0.97 was collected and analyzed in two descriptive levels (frequency distribution tables, gender, service record, educational level) and inferential (single-sample questionnaire analysis 1,2,3 t and hypothesis 1,2,3 regression) And analyzed.The results of the research showed that there is a significant relationship between organizational learning and knowledge leadership with organizational entrepreneurship at the error level (p> 0.5).

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: نقش یادگیری سازمانی و رهبری دانشی در پیش بینی کار آفرینی سازمانی
Persian Abstract: هدف از تحقیق حاظر، شناسایی نقش یادگیری سازمانی و رهبری دانشی در پیش بینی کارآفرینی سازمانی بوده است. پژوهش حاضر به لحاظ شیوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان اداره کل آموزش و پرورش و ناحیه یک و دو اردبیل به تعداد 477 نفر بوده که، بر اساس جدول مورگان نمونه¬ای به حجم 230 نفر از بین این جامعه به صورت اتفاقی انتخاب شدند. داده‌های لازم با استفاده از سه پرسشنامه استاندارد( یادگیری سازمانی مدل نیفه، 2001؛ رهبری دانشی مدل ویتالا 2004و کارآفرینی سازمانی مدل مارگریت هیل، 2003) با روایی تایید شده و پایایی به ترتیب: یادگیری سازمانی 93/0، رهبری دانشی 97/0، کارآفرینی سازمانی 97/0 جمع¬آوری و در دو سطح توصیفی( جداول توزیع فراوانی، جنسیت، سابقه خدمت، سطح تحصیلات) و استنباطی( تحلیل سوال¬های 1،2،3 تی تک نمونه¬ای و فرضیات 1،2،3آزمون رگرسیون) توصیف و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که بین یادگیری سازمانی و رهبری دانشی با کارآفرینی سازمانی در سطح خطای(5%p< ) رابطه معناداری وجود دارد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moeinikia, MahdiUNSPECIFIED
Zahed Babolan, AdelUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Samari, IsaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 24 Jun 2019 07:06
Last Modified: 24 Jun 2019 07:06
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/6963

Actions (login required)

View Item View Item