The Feasibility of Designing and Implementing Marketing Software in the Service of Sport Clubs

Aghazadeh, Masumeh and Nobakht, Farzad and Nagizadeh Baghi, Abas (2018) The Feasibility of Designing and Implementing Marketing Software in the Service of Sport Clubs. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
صحافی پایان نامه1.pdf

Download (273kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

Purpose: The purpose of this study was to determine the feasibility of designing and implementing marketing software in sports club services in Ardebil province. Research method:The present study is a descriptive study, and in terms of target is an appleid study. In order to collect information, a researcher-made questionnaire with 40 items and 6 dimensions was used. Its reliabilitywas confirmed by Cronbakh's alpha test (with stability coeficient for technical dimension; 0.81, financial dimension; 0.85, Human dimension; 0.89, operational dimension; 0.91 and for time dimension; 0.87). The contents of the questionnaire were reviewed and approved by the professors of sports management department. The statistical population of this research was 120 participant of managers and trainers of sports clubs and also software designers in Ardebil province, number of participants was estimated by Cochran formula wiche 99participants was obtaind. Sampling was performed randomly and data was analyzed by using of SPSS software. Findings: According to the findings of the research in terms of human and operational dimensions, it is possible to run marketing software in sport club services in Ardebil province, but in terms of technical, time and financial dimensions and legal aspects, it haseless possible to run marketing software in the services of sport clubs in the Ardebil province. Conclusion:According to the research results, the feasibility of designing and implementing of marketing software in sport clubs inArdebil province is not sugested, due tolack of facilities and technicalequipment, and also lessInternet services, time and financial conditions, lack of specific rules for designing and implementing of marketing software at thesport club services. Howeverit's inevitable that there are skilled persones and operational infrastructures according to the research results.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: امکان¬سنجی طراحی و پیاده¬سازی نرم¬افزار بازاریابی در خدمات باشگاه¬های ورزشی
Persian Abstract: هدف:این تحقیق با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در خدمات باشگاه های ورزشیدر استان اردبیل انجام شده است. روش‌شناسی:پژوهش حاضر توصیفی و از نوع هدف کاربردی می باشد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته با ۴۰ گویه و ۶ بعد، با توجه به ادبیات تحقیق استفاده شد که میزان پایایی آنها به وسیله آزمون آلفای کرونباخ برای بعد فنی ۸۱/۰، مالی ۸۸/۰، قانونی ۸۷/۰، انسانی ۸۹/۰، عملیاتی ۹۱/۰، زمانی ۸۷/۰ بدست آمد.روایی محتوایی پرسش نامه توسط اساتید حوزه مدیریت ورزشی بررسی و مورد تایید قرار گرفت.جامعه آماری این تحقیق ۱۲۰ نفر از مدیران و مربیان باشگاه های ورزشی استان اردبیل و هم چنین طراحان نرم افزار در استان اردبیل بودند که تعداد نمونه با توجه به فرمول کوکران ۹۹ نفر برآورد شد و مورد تایید و بررسی قرار گرفت.نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه¬ای انجام پذیرفت و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار ۲۴spss استفاده شد یافته‌ها:با توجه به یافته های پژوهش از نظر ابعاد انسانی و عملیاتی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در خدمات باشگاه های ورزشی در شهر اردبیل وجود دارد اما از نظر ابعاد فنی، زمانی، مالی، قانونی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در خدمات باشگاه های ورزشی در شهر اردبیل وجود ندارد. نتیجه‌گیری:امکان اجرای طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریای در خدماتباشگاه های ورزشی در شهر اردبیل به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات فناوری و سیستم های اینترنتی و کمبود زمانی و مالی و نبود قوانین مشخص برای طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در خدمات باشگاه های ورزشی با وجود افراد متخصص و ماهر و زیرساخت های عملیاتی با توجه به نتایج تحقیق خیلی ضعیف می باشد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Nobakht, FarzadUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Nagizadeh Baghi, AbasUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences
Date Deposited: 25 Jun 2019 07:09
Last Modified: 25 Jun 2019 07:09
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/7013

Actions (login required)

View Item View Item