The Relationship Between Organizational Intelligence and Organizational Deficiency With Human Resource Flexibility Among Education Teachers in District 2 of Ardabil

Yousefi Khangah, Shahnam and Khaleghkhah, Ali and Moeinikia, Mahdi and ZahedBabelan, Adel (2018) The Relationship Between Organizational Intelligence and Organizational Deficiency With Human Resource Flexibility Among Education Teachers in District 2 of Ardabil. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي.pdf

Download (343kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

Research Aim: This research has been conducted with the aim of coping with adaptive intelligence and adaptability with human resource flexibility organizations in the education area 2 of Ardabil city Research method: . In terms of research theory, applied and in terms of research method is descriptive and correlational. The statistical population of this research is all 380 physical education teachers in Ardabil city, district 2. With 180 men and 200 women. According to the Morgan table, 185 people (85 women and 100 men) were selected as sample size. The research model based on organizational intelligence Karl Alberket (2002), Fazilat Sosikameron et al. (2004) and Human Resources Flexibility Battakaria (2005). Findings: The results showed that there was a significant and direct relationship (r=0.448) between a virtuous organization with flexible resources There is human capability. Also, there is a meaningful and direct relationship (r=519) between intelligence organization and human resource flexibility, respectively, and the intelligent organization variable (Beta = 0.32) and spatial organization (Beta=0.25) as predictive and flexible Human resources play a role. Conclusion:

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی رابطه هوش سازمانی وفضیلت سازمانی با انعطاف‌پذیری منابع انسانی در بین معلمان آموزش‌وپرورش ناحیه 2 شهرستان اردبیل
Persian Abstract: هدف: بررسی رابطه هوش سازمانی وفضلیت سازمانی با انعطاف پذیری منابع انسانی دربین معلمان آموزش وپرورش ناحیه 2 شهرستان اردبیل روش‌شناسی پژوهش:جامعهآماریپژوهشحاضرازکلیهمعلمانآموزشوپرورششهرستاناردبیلناحیه 2 تشکیلمیدهندکه 380 نفرمیباشدکه 180 نفرآقاو 200 نفرخانممی¬باشندوبراساسجدولمورگان 18نفر (85 زنو 100 مرد) بهعنوانحجمنمونهتعيينشدند. مدلتحقيقبراساسهوشسازمانیکارلآلبرخت (2002)،فضيلتسازمانیکامرونوهمکاران(2004) وانعطافپذیریمنابعانسانیباتاچاریا (2005) بود. یافته‌ها: نتايجنشاندادرابطهمعنادارومستقيمي(448/0=r) بینفضيلتسازمانیباانعطافپذیریمنابعانسانیوجوددارد. همچينينرابطهمعنادارومستقيمي(519/0=r) بینهوشسازمانیباانعطافپذیریمنابعانسانیوجودداردوبهترتیبمتغيرهوشسازمانی (32/0=Beta) وفضلیتسازمانی (25/0=Beta) بهعنوانپیشبینیوانعطاف‌پذیریمنابعانسانينقشدارند. نتیجه‌گیری: فرضيههاي"هوشسازمانیباانعطافپذیریمنابعانسانیدربینمعلمانآموزشوپرورشناحیه 2 شهرستاناردبیلرابطهمعناداريدارد"، "فضيلتسازمانیباانعطافپذیریمنابعانسانیدربینمعلمانآموزشوپرورشناحیه 2 شهرستاناردبیلرابطهمعناداريدارد" و " سهمهوشسازمانیوفضلیتسازمانیدرتبيينانعطافپذیریمنابعانسانيمتفاوتمي‌باشد"موردتاييدقرارگرفتند. لازمبهذكرميباشدبترتیبمتغيرهوشسازمانی (32/0=Beta) وفضلیتسازمانی (25/0=Beta) بهعنوانپیشبینیوانعطاف‌پذیریمنابعانسانينقشدارند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Khaleghkhah, AliUNSPECIFIED
Moeinikia, MahdiUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
ZahedBabelan, AdelUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 25 Jun 2019 08:46
Last Modified: 25 Jun 2019 08:46
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/7070

Actions (login required)

View Item View Item