The Role of Students Readiness for E-learning and Satisfaction from Educational Services Quality in their EducationalEagerness.

bavafa janiyar, Solmaz and Zahed Babolan, Adel and Moeini kia, Mehdi and Samari, Eisa (2018) The Role of Students Readiness for E-learning and Satisfaction from Educational Services Quality in their EducationalEagerness. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
end.pdf

Download (302kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

Research Aim: The present research was done by considering role of student’s readiness for electronic learning andSatisfaction from educationalServices quality in their education Eagerness. Research method:The research method was descriptive of Correlation. The research population included all students (Associate in Arts, Bachelor of arts, and Master of arts) of P.N university of Ardebil. Which were 5400 participants among them 2200 participants were selected through Krejcie & Morgan's table randomly as sample. Educational services questionnaries of servqual، readiness for e‐learning questionnaire of Watkins et al. (2004) and Educational enthusiasm questionnaire of Schaufeli et al. (2002) were used for gathering data. The research data were analysed by SPSS22 Software, using Pearson correlation test, multiple simultaneous regression and t-test. Findings: The findings showed that there is possitive relationshipbetween readiness Components for electronic learning, and Student's satisfaction components from educational Services quality with Their educational enthusiasm. The results of mutiple simultaneous regression showed that readiness for e-learning and satisfaction from education Servicesqualityexplained 84.4% of educational enthusiam variance of P.N university students of Ardebil. (R2=0/844) Conclusion:According to the results, it Can be stated that readiness variables for electronic learning and satisfactionfrom educational Servicesquality have capability of pridiction of educational enthusiasm of P.N university students of Ardebil.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: نقش آمادگی دانشجویان برای آموزش الکترونیکی و رضایتاز کیفیت خدمات آموزشی در اشتیاق تحصیلی آنان
Persian Abstract: هدف:پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آمادگی دانشجویان برای آموزش الکترونیکی و رضایتاز کیفیت خدمات آموزشی در اشتیاق تحصیلی آنان انجام شد. روش‌شناسی پژوهش:روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان (مقاطع کاردانی، کارشناسی، كارشناسي ارشد) دانشگاه پیام نور شهر اردبیل درسال تحصیلی 97-1396 به تعداد ۵۴۰۰ نفربودکه از این تعداد،220 نفر ازطریق جدول کرجسی مورگان بصورت نمونه‌گیری اتفاقی (تصادفی) به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های کیفیت خدمات آموزشی سروكوال،پرسشنامه¬ی آمادگی برای یادگیری الکترونیکی واتکینز وهمکاران (۲۰۰۴) و پرسشنامه اشتیاق تحصیلی اسکاوفیلی و همکاران (۲۰۰2) جهت جمع آوری داده ها استفاده شد.داده های پژوهش بااستفاده از نرم افزار Spss22، از طریق ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه همزمان وtتک نمونه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها:یافته ها نشان داد که بین مولفه های آمادگی برای آموزش الکترونیکی و مولفه های رضایت دانشجویان ازکیفیت خدمات آموزشی با اشتیاق تحصیلی آنان رابطه مثبت وجود دارد. نتایج رگرسیون چندگانه همزمان نیز نشان داد که آمادگی برای آموزش الکترونیکی و رضایت از کیفیت خدمات آموزشی 4/84 درصد از واریانس اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر اردبیل را تبیین می‌نمایند(۸۴۴/۰=R2). نتیجه‌گیری:با توجه به نتایج می‌توان بیان نمود که متغیرهای آمادگی برای آموزش الکترونیکی و رضایت از کیفیت خدمات آموزشی قابلیت پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر اردبیل را دارند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zahed Babolan, AdelUNSPECIFIED
Moeini kia, MehdiUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Samari, EisaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 26 Jun 2019 05:16
Last Modified: 26 Jun 2019 05:16
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/7084

Actions (login required)

View Item View Item