Bakhshesh, Rogayeh and Nobakht, Farzad and Moharamzadeh, Mehrdad (2018) Feasibility Design and Implementation ofMarketing Software in Sporting Events. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
![]() |
Text
رقیه بخشش.pdf Download (289kB) |
Abstract
ResearchAim: This research was carried out with the aim of feasibility study of design and implementation of marketing software in Ardabil sport events in order to be financially, technically, humanly, legally, operationally and timely. Research method: The present research is descriptive and in terms of its purpose. To collect information, a feasibility questionnaire was developed which was prepared with 40 items in 6 financial, technical, human, legal, operational and time spheres. Its reliability was measured by Cronbach's alpha test, for the technical dimension 0/80,Financial dimension 0/71, Later the law 0/73,Human dimension 0/85,Operational dimension 0/85,Time dimension0/84 and Content validity of the questionnaire was verified by 5 supervisors of sport management. The statistical population of this research consists of 270 managers and sports experts and designers of the city of Dharibil. Sampling was done randomly and the sample size was estimated and analyzed according to Cochran formula. In order to analyze the data, spss version 24 was used. Findings: The results have shown that the human dimension allows execution of software marketing at sports events Ardabil Province confirmed, but in terms of the technical, legal, financial, operational and when to execute software marketing at sports events Ardabil province does not approve To make. Conclusion: According to the results, the design and implementation of the sporting events program in Ardebil province is not evaluated positively and before considering such a design, it is necessary to consider possible obstacles and ways of its consideration.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی | ||||
Persian Abstract: | هدف:این تحقیق با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشیشهرستان اردبیل انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود. روششناسی پژوهش:پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی می باشد که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با 40 گویه در 6 بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان پایایی آن به بوسیله آزمون آلفای کرونباخ ، برای بعد فنی 80/0درصد،بعد مالی 71/0درصد،بعدقانونی 73/0درصد،بعدانسانی 85/0درصد، بعدعملیاتی 85/0درصد و بعدزمانی 84/0 درصد وروایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از اساتید حوزه مدیریت ورزشی بررسی و مورد تایید قرار گرفت.جامعه آماری این تحقیق 270 نفر از مدیران و کارشناسان ورزشی و طراحان نرم افزار شهراردبیل را شامل می شوندکه نمونه گیری در آن به صورت تصادفی طبقه ای صورت گرفت وحجم نمونه با توجه به فرمول کوکران154 نفر برآورد و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spssنسخه24استفاده شد . یافتهها:یافته های تحقیق نشان داده است که از نظر بعد انسانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید می شود ولی از نظر بعد فنی، قانونی، مالی، عملیاتی و زمانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید نمی گردد. نتیجهگیری:با توجه به نتایج بدست آمده طراحی و پیاده سازی نرم افزاربازاریابی رویدادهای ورزشی در استان اردبیل مثبت ارزیابی نمی شود و قبل از اقدام به چنین طراحی حتما بایستی موانع احتمالی و راههای بررسی آن مورد توجه قرار گیرد. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Sport Sciences |
||||
Date Deposited: | 26 Jun 2019 06:10 | ||||
Last Modified: | 26 Jun 2019 06:10 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/7110 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |