محرمی, الهام and نریمانی, دکتر محمد and ابوالقاسمی, دکتر عباس (2010) Comparison of identity achievement, self-alienation and social skills in parenting and non-parenting adolescence. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.
![]() |
Text
مقدمه.pdf Download (1MB) |
Abstract
The purpose of this study comparison of identity achievement, self-alienation and social skills in parenting and non- parenting adolescence. This study is compare and cross-compared. The study society for adolescent foster youth residing upon all the welfare centers. The statistical community for parents of adolescents 14-18 years old adolescents meet the region a high school were enrolled in Tabriz. Sample intended for both the way of sampling the number 40 chosen. Then Questionnaires identity, alienation and social skills impute to adolescents. These results suggest that significant differences between groups are examined . In this case the base identity of most foster youth are confused and antisocial behavior and seeking a more superior showed.
Item Type: | Thesis (Masters) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Persian Title: | مقایسه ی هویت یابی، ازخودبیگانگی و مهارت های اجتماعی بین نوجوانان واجد والدین و فاقد والدین | ||||
Persian Abstract: | هدف پژوهش حاضر بررسی هویت¬یابی ، از خود بیگانگی ومهارت ¬های اجتماعی در نوجوانان واجد والدین و فاقد والدین (پرورشگاهی) می باشد. این پژوهش از نوع علی- مقایسه ¬ای و مقطعی-مقایسه¬ی می باشد. جامعه¬ی آماری این پژوهش برای نوجوانان پرورشگاهی کلیه¬ی نوجوانان ساکن مراکز بهزیستی وجامعه¬ی آماری برای نوجوانان واجد والدین کلیه¬ نوجوانان 18-14ساله که در سال 90-89 در مقطع متوسطه ی ناحیه¬ی 1 شهر تبریز مشغول به تحصیل بودند. نمونه¬ ¬ی مورد نظر برای هر دو گروه به شیوه¬ی نمونه گیری در دسترس به تعداد 40 نفر انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های هویت, بیگانگی و مهارت¬های اجتماعی به نوجوانان داده شد. اطلاعات بدست آمده ازطریق روش تحلیل مانوا و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده حاکی از این است که بین دو گروه تفاوت معنی داری درمتغیرهای مورد بررسی وجود دارد. بدین صورت که نوجوانان پرورشگاهی درمقایسه با نوجوانان واجد والدین به نسبت بیشتری در پایگاه هویت سردرگم قرار می گیرند و رفتارهای ضداجتماعی و برتری طلبانه ¬ی بیشتری را نشان می دهند. | ||||
Supervisor: |
|
||||
Advisor: |
|
||||
Subjects: | Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology |
||||
Divisions: | Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology |
||||
Date Deposited: | 09 Jul 2019 10:53 | ||||
Last Modified: | 09 Jul 2019 10:53 | ||||
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/7623 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |