Meta-analysis The Manpower survey focused on IT training educational systems

Abbasi, Elahe and Moeinikia, Mehdi and Kahleghkhah, Ali (2016) Meta-analysis The Manpower survey focused on IT training educational systems. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (فراتحلیل قابلیت سنجی نیروی انسانی در آموزش فناوری محور نظام‌های آموزشی)
Elahe Abbasi.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Information technology with all the developments and its impact in all areas of science, is one of the most essential tools is the training scene. Meta-analysis is the method of data analysis, the statistical analysis of a separate studies in order to integrate the findings. The aim of this study is ability assessment of human resources in training of technology-oriented educational system. The population of this study is consisted of theses and researches and articles, written on the valid site between the years of 86-94. Accordingly, the 42 studies with subjects related to thesis topic was chosen that among them 32 cases had the requirements for entering the meta-analysis. CMA2 and EXCEL software was used for entering of meta-analysis data and probabilities combination, respectively. In CMA2 software, funnel chart and DUAL TUIDI reconciliation and fitness test, were used for bias of studies publication, N safe from error was used for missing studies, Q test was used for check heterogeneity, G- Hegz was used to calculate the effect size in fixed and random effects models and in EXCEL software, K-Square test was used for investigating the significance of studies frequency and t-winer method was used for probabilities combination. The results showed that studies of all four variable such as power, knowledge, facilities and psychological readiness was biased and also, Q test results showed that the null hypothesis of homogeneity of the variables power, knowledge, possibilities, and psychological readiness rejected and consequently, studies are heterogeneous. The effect size of power, knowledge and facilities in the fixed effects model and random effects model was high and variable of psychological readiness in both fixed and random effects model has been reported high. The results of K-Square test indicated that studies frequency in all four variables power, knowledge , facilities and psychological readiness was significant in level of 5 % and results of t-winerfor the combined effect size of 95% for each of the four variables in this study showed that ability, knowledge, facilities, human resources psychological readiness training (statistically significant) technology-oriented educational system. Key words: Meta-analysis, human resources, information and communication technology (ICT), education system.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: فراتحلیل قابلیت سنجی نیروی انسانی در آموزش فناوری محور نظام‌های آموزشی
Persian Abstract: فناوري اطلاعات با همه تحولات وتأثيراتش در تمامي عرصه هاي علوم،يکي ازضروري ترين ابزارها در صحنه آموزش محسوب مي شود.فراتحلیل روش تحلیل تحلیل هاست،یعنی تحلیل آماری مجموعه ای از مطالعات جداگانه به منظور ادغام یافته ها. هدف پژوهش حاضرقا بلیت سنجی نیروی انسانی درآموزش فناوری محور نظام‌های آموزشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را آثار مکتوب اعم از پایان نامه ها وپژوهش ها ومقالات مندرج در سایت ها ی معتبر در بین سالهای 94- 86تشکیل می دهند.بر این اساس 42 پژوهش با موضوعات مرتبط با موضوع پایان نامه انتخاب گردید که از میان آن‌ها32 مورد شرایط ورود به فراتحلیل را داشتند. برای ورود داده‌های فراتحلیل از نرم افزار CMA2 و برای ترکیب احتمالات از نرم افزارEXCLe استفاده گردید.در نرم افزار CMA2 برای سوگیری انتشار مطالعات از نمودار قیفی وآزمون اصلاح و برازش دوال توئیدی،برای مطالعات گمشده از N ایمن از خطا،برای بررسی ناهمگونی از آزمون Q برای محاسبه اندازه اثر در مدل اثرات ثابت وتصادفی از g هگز استفاده گردیدودر نرم افزار EXCLe برای بررسی معنی داری فراوانی پژوهش ها از آزمون کای اسکوئر وبرای ترکیب احتمالات از روش tواینر استفاده گردید.نتایج پژوهش نشان داد که مطالعات هرچهار متغیر توان،دانش،امکانات وآمادگی روانشناختی دارای سوگیری بوده وهمچنین نتایج آزمون Qنشان داد که فرض صفر مبنی بر همگن بودن متغیرهای توان،دانش،امکانات،وآمادگی روانشناختی رد شد ودر نتیجه مطالعات ناهمگون می باشند. اندازه اثر توان،دانش ا,مکانات در مدل اثرات ثابت متوسط ودر مدل اثرات تصادفی بالا بوده ودر متغیر آمادگی روانشناختی در هر دو مدل اثرات ثابت وتصادفی بالا گزارش شده است. نتایج آزمون کای اسکوئر نشان داد فراوانی پژوهش ها در هر چهار متغیر توان، دانش، امکانات، آمادگی روانشناختی در سطح %05معنی دار ونتایج آزمون tواینر برای ترکیب اندازه اثر با اطمینان 95% برای هر چهار متغیر مورد بررسی در این پژوهش نشان داد ،که توان، دانش، امکانات، وآمادگی روانشناختی نیروی انسانی در آموزش فناوری محور نظام های آموزشی اثر معنی داری دارند. كليد واژه¬ها: فراتحلیل،نیروی انسانی، فناوری اطلاعات وارتباطات، نظام آموزشی
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moeinikia, MehdiUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Kahleghkhah, AliUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 15 Oct 2018 17:06
Last Modified: 15 Oct 2018 17:06
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/797

Actions (login required)

View Item View Item