Comparison cognitive learning strategies, metacognitive and cognitive planning between in students with and without learning dyscalculia disabilities

رضایی شریف, علی and لاله, حدیثه (2017) Comparison cognitive learning strategies, metacognitive and cognitive planning between in students with and without learning dyscalculia disabilities. University of Mohaghegh Ardabili, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
فصلهای طرح (2).pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Other
Persian Title: مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی، فراشناختی و برنامه ریزی شناختی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش¬آموزان عادی
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر مقایسه¬ی راهبردهای شناختی و فراشناختی و برنامه ریزی شناختی دانش¬آموزان اختلال ریاضی با عادی است. روش: نوع پژوهش حاضر بنیادی و طرح پژوهشی علی-مقایسه ای است. جامعه آماری:50 دانش آموز (25 نفر با ناتوانی ریاضی از مرکز ناتوانی¬های ویژه یادگیری شهراردبیل و 25 دانش آموز عادی) از طریق نمونه¬گیری تصادفی انتخاب شدند به منظور گردآوری دادها از آزمون آزمون مازهای پرتئوس، و پرسشنامه شناخت و فراشناخت ولترز استفاده شد. داده¬ها با آزمون تحلیل واریانس تک متغیره و چند متغیره تحلیل شدند. یافته ها: نشان دادند که این کودکان در، برنامه ریزی شناختی و راهبردهای یادگیری، شناختی و فراشناختی با گروه عادی تفاوت داشتند. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که عملکرد برنامه ریزی شناختی و راهبردهای یادگیری دانش آموزان ناتوانی ریاضی به طور معناداری پائین¬تر از دانش آموزان عادی است.
Subjects: Research Projects
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology
Date Deposited: 30 Jun 2019 07:14
Last Modified: 30 Jun 2019 07:14
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8342

Actions (login required)

View Item View Item