The Role of Commercialization Strategies of University Technology in the Development of the Tourism Industry (Case Study of Ardabil City)

یحیوی قاسم قشلاقی, مجید and باشکوه اجیرلو, محمد and رحیمی کلور, حسین The Role of Commercialization Strategies of University Technology in the Development of the Tourism Industry (Case Study of Ardabil City). In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
یحیوی3.pdf

Download (238kB)

Abstract

This research was conducted to investigate the role of university technology commercialization strategies in the development of tourism industry (case study of Ardabil city).The research method was descriptive, survey type. The statistical population was the managers and staff of tourism organizations of Ardabil city. Sample size was available in saturated sampling method and 50 samples were selected and examined.The initial information in this research was obtained through a researcher-made questionnaire. Verbal validity of the questionnaires was confirmed by experts and researchers and their reliability coefficient was 0.86 and 0.87 using Cronbach's alpha, respectively.Based on the results, there is a positive and positive relationship between technology commercialization strategies and the tourism industry in Ardabil. Also, commercialization strategies of technology are significant and in the positive direction of the tourism industry and are among the strategies of commercialization of strategy The market has the most impact on tourism industry. In summary, the results of data analysis showed that commercialization strategies of technology are determinant factors in the development of tourism industry.

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: نقشاستراتژي هاي تجاري سازي فناوري دانشگاهي در توسعه صنعت گردشگري(مورد مطالعه شهر اردبيل)
Persian Abstract: این پژوهش به منظور بررسی نقش استراتژي هاي تجاري سازي فناوري دانشگاهي در توسعه صنعت گردشگري(مورد مطالعه شهر اردبيل)انجام شده است. روش تحقیق توصیفی، از نوع پيمايشي بود جامعه آماری پژوهش رامديران و كاركنان سازمان هاي گردشگري شهر اردبيل تشکیل داده بود. حجم نمونه با شیوه نمونه‌گیری در دسترس به روش اشباع بوده و به تعداد 50 نمونه انتخاب و بررسی شده است. واطلاعاتاولیهدراینتحقیقازطریقپرسشنامه محقق ساختهبهدست آمد.روایی صوری پرسشنامه ها توسط متخصصان و محققان مورد تایید قرار گرفته و ضریب پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 86/0 و 87/0 به دست آمد. بر اساس نتایج به دست آمده، بين استراتژي هاي تجاري سازي فناوري با صنعت گردشگري شهر اردبيل رابطه معنادار و مثبت وجود دارد و همچنين استراتژي هاي تجاري سازي فناوري پیش بین معنادار و در جهت مثبت صنعت گردشگري مي باشند و از بين استراتژي هاي تجاري سازي استراتژي بازار بيشترين تاثير را بر صنعت گردشگري دارد به طور خلاصه نتايج تحليل داده ها نشان داد كه استرتژي هاي تجاري سازي فناوري عوامل تعيين كننده‌ي در توسعه صنعت گردشگري مي باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 19 Aug 2019 05:00
Last Modified: 19 Aug 2019 05:00
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8513

Actions (login required)

View Item View Item