تبیین نقش منابع انسانی سبز درآمیخته بازاریابی سبز صنعت گردشگری اردبیل

فتحی, محمدرضا and پورامینی, زهرا and یحیوی قاسم قشلاقی, مجید تبیین نقش منابع انسانی سبز درآمیخته بازاریابی سبز صنعت گردشگری اردبیل. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
یحیوی2.pdf

Download (182kB)

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: تبیین نقش منابع انسانی سبز درآمیخته بازاریابی سبز صنعت گردشگری اردبیل
Persian Abstract: افزایش توجه به آثار زیست محیطی و اهمیت دادن به عوامل اجتماعی و محیطی توأم با عوامل اقتصادی و مالی، منجر به ظهور پدیده راهبردی جدید به نام مدیریت سبز شده است که توجه به آن اثر مستقیمی بر عملکرد مالی نیز شرکت دارد. مديريت سبز رویکرد جدیدی در سازمان ها بوده که منجر به كاهش مصرف انرژي آب، كاهش مصارف غيرضروري، اصلاح الگوي مصرف می گردد و تمامی فعالیت های مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، حسابداری، مالی و .... را نیز در بر می گیرد. از این رو هدف از این پژوهش تبیین نقش منابع انسانی سبز در آمیخته بازاریابی سبز صنعت گردشگری اردبیل است. براساس یافته های این پژوهش، یکی از دلایل موفقیت بازاریابی سبز در سازمانها استفاده صحیح از منابع انسانی اثربخش و کارآ در حوزه بازاریابی سبز است. از این رو هنگام ایجاد آمیخته بازاریابی سبز در صنعت گردشگری به دلیل اینکهتمام کارکنان در ارائه خدمت سبز نقش داشته و نگرش ها و رفتار آنها بر ادراکات مشتریان تاثیر می گذارد،بایستی توجهات معطوف به به انتخاب کارکنان، انگیزش، آموزش و به همان نسبت به آموزش و انگیزش مشتریان به شیوه های بازاریابی سبز باشد. این موضوع ضمن توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل به حل معظلات توزیع مکانی و ترفیعات در این حوزه کمک شایانی خواهد کرد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 18 Aug 2019 07:34
Last Modified: 18 Aug 2019 07:34
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8514

Actions (login required)

View Item View Item