تاثیر سرمایه اجتماعی بر صنعت گردشگری در ایران

کاشیان, عبدالمحمد and کریمی زارع, صائمه تاثیر سرمایه اجتماعی بر صنعت گردشگری در ایران. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
کاشیان.pdf

Download (224kB)

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: تاثیر سرمایه اجتماعی بر صنعت گردشگری در ایران
Persian Abstract: مقاله حاضر به دنبال بررسی ارتباط بین مؤلفه¬های سرمایه اجتماعی از ابعاد مختلف بر روی صنعت گردشگری است. گردشگری به‌منزله نیروی محرک توسعه اقتصادی در کشور هست که با بالاترین سطح مؤلفه¬های سرمایه اجتماعی در داخل کشور می¬تواند باعث رشد و رونق این بخش اقتصادی شود. ابداع و نوآوری این تحقیق استفاده از جامعه آماری کل کشور و روش اقتصادسنجی با مدل VAR برای تبیین شاخص¬های اقتصادی در نظر گرفته می¬باشد شاخص مورداستفادهصنعت گردشگری تعداد گردشگران خارجی در طی سال¬های 1365 الی 1395 می¬باشد. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده نشان داده شد که مؤلفه¬ سرمایه اجتماعی با افزایش میزان گردشگران رابطه مثبت و بلندمدتدارد. به هر میزان سرمایه اجماعی در یک جامعه سطح بالاتری داشته باشد، میزان گردشگر بیشتری به کشور رود خواهند کرد. در نهایت می¬توان با ارائه الگوهای مناسب با فرهنگ و دین کشور به توسعه مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی و در نهایت به پیشرفت صنعت گردشگری در کشور پرداخت که خود باعث ایجاد رونق و توسعه بخش اقتصاد شد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 19 Aug 2019 05:50
Last Modified: 19 Aug 2019 05:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8556

Actions (login required)

View Item View Item