An overview theconceptsofqualityin the hotel industry

طالبیان طاهری, حامد An overview theconceptsofqualityin the hotel industry. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
طالبیان.pdf

Download (508kB)

Abstract

Service-basedeconomyis clearlyemergingasan important contributionin the field ofbusinessservicesin the economy, as well asconsidering howto improve thequality ofservices. Inthisregard,thedefinition of quality, service and servicesqualityare providedand the obstacles arementioned. Thenweanalyzeandsummarizesome of theworking papersofthe tourism sector. Factors influencingthequalityofservicesmentioned, and then according to theSWOT matrixto expressweakness, opportunities and threats areanalyzed. It is also significantgapbetween thequality ofservices offered andcustomer expectationsin the mostimpressivehotels inthe country. The greatestgapwas observedin the price ofenvironmental factorsthat arecustomersofquality ofcognitivefactorshave higherimpact. Designanddecoration, environmentand accountabilityplayed arolein increasing the quality. You canuse thericharchitecture andculture, aregraduatesinterested, short-termand long-termplanningandimprove the quality ofphysical products, qualityservices todomestic and foreigntouristsincreased, resulting in an economic boom inthissector.

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: مروری بر مفاهیم کیفیت در صنعت هتلداری ایران
Persian Abstract: اقتصاد مبتنی بر خدمات به عنوان پدیدهای نوظهور در عرصه تجارت باعث اهمیت یافتن جایگاه خدمات در اقتصاد، همچنین توجه به نحوه ارتقا سطح کیفیت خدمات شده است. در این راستا ابتدا به تعریف کیفیت، خدمات و کیفیت خدمات پرداختهایم و موانع سر راه را بیان کردیم.سپس به تحلیل و جمع بندی برخی از مقالات کار شده در بخش گردشگری،قسمت هتل پرداختیم. عوامل تاثیر گذار بر کیفیت خدمات در را از کل تا جزء به ترتیب اولویت بیان کردیم؛ سپس با توجه به ماتریس SWOT به بیان نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت ها پرداختیم. نکته ی قابل توجه شکاف چشمگیر بین کیفت خدمات ارائه شده و انتظارات مشتریان در غالب هتل‌های کشور بوده است. بیشترین شکاف در قسمت عوامل محیطی مشاهده شده که از نظر مشتریان این دسته از عوامل روی کیفیت ادراکی تاثیر بیشتری دارند. طراحی و دکوراسیون، شرایط محیطی و پاسخگویی نقش پر رنگی را در افزایش کیفیت بر عهده داشتند. می‌توان بااستفاده از فرهنگ و معماری غنی، وجود فارق‌التحصیلان علاقه‌مند، برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و بالا بردن کیفیت محصولات فیزیکی، کیفیت خدمات ارائه شده به توریست‌های داخلی و خارجی را افزایش داده که نتیجه‌ی آن رونق اقتصادی در این بخش خواهد بود.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 19 Aug 2019 06:48
Last Modified: 19 Aug 2019 06:48
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8586

Actions (login required)

View Item View Item