بررسی تاثیر وابستگی عاطفی بر وفاداری گردشگران

زارعی, حافظ and عسگرنژاد نوری, باقر and سیف اللهی, ناصر بررسی تاثیر وابستگی عاطفی بر وفاداری گردشگران. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
زارعی.pdf

Download (1MB)

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: بررسی تاثیر وابستگی عاطفی بر وفاداری گردشگران
Persian Abstract: در این پژوهش به بررسی وابستگی عاطفی در وفاداری گردشگران پرداخته شده است. گردشگری که به عنوان پویاترین و مهم¬ترین اقتصاد جهان از آن یاد می¬شود دارای فواید اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی است. توجه به این صنعت باعث قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه می¬شود. همچنین با توجه به این¬که در این بازار روز¬به¬روزرقابتشدیدتر می¬گردد برای پاسخ¬گویی به نیاز گردشگران با هدف جلب و رضایت و ایجاد وفاداری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. سیاست¬گذاران گردشگری باید برای حفظ و نگهداری گردشگران فعلی و ایجاد رابطه بلندمدت و سودآور با آن¬هاتلاشکنند. دریک بازار اشباع شده نیز استراتژی¬های بازاریابی اهمیت زیادی دارند و مقاصد گردشگری باید از این استراتژی¬ها جهت افزایش وفاداری مشتریان و ایجاد روابط بلند مدت با گردشگران تلاش نمایند. این نکته نیز قابل ذکر است که در دنیای امروزی رضایت¬مندی به تنهایی کافی نیست و نباید به آن اکتفا نبود بلکه باید علاوه بر رضایت¬مندی، به وفاداری مشتریان نیز توجه نمود. وابستگی عاطفی که از آن به عنوان احساسات مثبت قوییاد می¬شود باعث ایجاد وفاداری شده و در رضایت¬مندی و تمایل به مسافرت مجدد تاثیر گذار می¬باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 19 Aug 2019 07:19
Last Modified: 19 Aug 2019 07:19
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8611

Actions (login required)

View Item View Item