شناسایی تداعیات ذهنی برند گردشگری اردبیل با استفاده از روش نقشه مفهومی برند

حسینی, سید محمدرضا and حسینی, سید علیرضا شناسایی تداعیات ذهنی برند گردشگری اردبیل با استفاده از روش نقشه مفهومی برند. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
حسینی.pdf

Download (2MB)

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: شناسایی تداعیات ذهنی برند گردشگری اردبیل با استفاده از روش نقشه مفهومی برند
Persian Abstract: امروزه میان مقصدهای گردشگری در جهت جذب گردشگر، رقابت شدیدی حاکم است. آگاهی از ادراکات و تداعیات افراد در رابطه با یک مقصد خاص، به مدیران در جهت برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و بهینه‌سازی فعالیت‌های بازاریابی مقصد کمک می‌نماید. این پژوهش به لحاظ جهت‌گیری کاربردی، از منظر هدف توصیفی و از نوع صبغه ترکیبی است. این پژوهش به دنبال استخراج و ترسیم شبکه تداعیات برند گردشگری اردبیل با استفاده از روش نقشه مفهومی برند بوده است. نمونه پژوهش در هر دو بخش استخراج تداعیات و ترسیم نقشه‌های انفرادی را صد نفر از افرادی که حداقل تجربه یک بار سفر به اردبیل را داشته‌اند، تشکیل داده است. روش نمونه‌گیری در دسترس بوده است. نتایج نشان می‌دهد که شبکه تداعی برند گردشگری اردبیل شامل تداعیات آرامگاه شیخ صفی‌الدین، سرعین، دریاچه شورابیل، رود ارس، سبلان و سوغاتی به عنوان تداعیات مطلوب اصلی مرتبه اول و همچنین تداعیات موزه چینی، آب گرم، دشت مغان، عسل، گلیم، باقلوا و حلوا سیاه به عنوان تداعیات مطلوب اصلی مرتبه دوم می‌باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 24 Aug 2019 06:28
Last Modified: 24 Aug 2019 06:28
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8632

Actions (login required)

View Item View Item