ارائه مدل مفهومی برایبررسی نحوه تأثیر تصویر مقصد و رضایت گردشگربر قصد بازدید مجدد از مقصد

جهاندیده, مینا and زارعی, قاسم and عسگرنژادنوری, باقر ارائه مدل مفهومی برایبررسی نحوه تأثیر تصویر مقصد و رضایت گردشگربر قصد بازدید مجدد از مقصد. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
جهاندیده1.pdf

Download (1MB)

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: ارائه مدل مفهومی برایبررسی نحوه تأثیر تصویر مقصد و رضایت گردشگربر قصد بازدید مجدد از مقصد
Persian Abstract: هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه مدل مفهومی اولیه قصد بازدید مجدد با استفاده ازارتباط آن با رضایتگردشگر و تصویر مقصدمی¬باشد. در این تحقیق با مرور مطالعات پیشین و مستندات علمی موجود، به ارزیابی روابط بین مفاهیم عنوان تحقیقپرداخته ومدل مفهومی اولیه پیشنهادمی¬شود.مدل مفهومی بر اساس تحقیقات نظری و تجربی موجود در زمینه بازاریابی مقصد توسعه داده شده است.تجزیه و تحلیل عوامل و ویژگی¬های موثر بر تصویر مقصد و رضایت گردشگران تعیین کننده قصد بازدید مجدد از مقصد است. تصویر مقصد توسط عواملی چون محیط طبیعی، جاذبه¬های طبیعی، جاذبه¬های تاریخی و فرهنگی، دسترسی، زیرساخت¬ها، آرامش، قیمت و ارزش تحت تآثیر قرار می¬گیرد. رضایت گردشگرنیز توسط عواملی همچون جاذبه¬ها، اقامت، غذا خوردن، خرید، دسترسی، فعالیت¬ها، رویدادها و محیط طبیعی تحت تأثیر قرار می¬گیرد. نتایج مرور تحقیقات پیشین تأیید می-کند که تصویر مقصد و رضایت گردشگر ارتباط مثبتی با قصد بازدید مجدد گردشگران دارد. نتایج این مطالعه پیامدهای قابل توجهیبرای مدیران بازاریابی مقصد دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 24 Aug 2019 06:31
Last Modified: 24 Aug 2019 06:31
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8635

Actions (login required)

View Item View Item