مروری بر معیارهای بخش‏بندی بازار گردشگری

برومند داشقاپو, سپیده and عسگرنژاد نوری, باقر and باشکوه اجیرلو, محمد مروری بر معیارهای بخش‏بندی بازار گردشگری. In: 1st International Conference on Tourism, July 2019, Ardabil, Iran. (Submitted)

[img] Text
برومند داشقاپور.pdf

Download (1MB)

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: مروری بر معیارهای بخش‏بندی بازار گردشگری
Persian Abstract: گردشگری صنعتی ارز‏آور است که می‏تواند نقش عظیمی را در توسعه اقتصادی داشته باشد. این صنعت که بر پایه‏ی جابه‏جایی انسان برقرار شده می تواند یکی از صنایع پردرآمد در سطح ملی و بین المللی باشد که توجه برنامه‏ریزان را به خود جلب می‏کند.بخش‏بندی گردشگران از عواملی است که می‏تواند به برنامه‏ریزی مناسب کمک کند زیرا پس از بخش‏بندی می‏توان با بدست آوردن اطلاعاتی در مورد ویژگی‏ها و سلایق و علایق افراد تشکیل‏دهنده هر گروه متناسب با هر گروه رفتار کرد و رضایت گردشگران را جلب کرد. مقاله حاضر مبتنی بر تحقیقی از نظر توصیفی است و ابزار جمع‏آوری اطلاعات آن به روش کتابخانه‏ای می‏باشد.هدف از این مقاله بررسی و مرور معیارهای بخش‏بندی بازار گردشگری بر اساس مرور ادبیات پژوهش در این زمینه است که این معیارهاشاملعوامل جمعيتشناختی،عواملجغرافيایی،عواملرفتاریوروان شناختیمی‏باشد. برای این منظور ابتدا به بیان توضیحاتی در رابطه با گردشگری و بخش‏بندی بازار گردشگری پرداخته می‏شود سپس به بررسی معیارهای بخش‏بندی بازار گردشگری پرداخته و در نهایت به پژوهش‏هایی که در راستای بخش‏بندی بازار گردشگری انجام شده اشاره‏ای خواهد شد.
Subjects: Divisions > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Divisions: Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Subjects > Conferences > 1st International Conference on Tourism, July 2019
Date Deposited: 24 Aug 2019 08:21
Last Modified: 24 Aug 2019 08:21
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8644

Actions (login required)

View Item View Item