Consumers’ Valuation of Antibiotic-free Chicken Meat (Application of Heckman Two-step Procedure)

آزرم, حسن and بخشوده, محمد and عرفانی‌فر, صمد Consumers’ Valuation of Antibiotic-free Chicken Meat (Application of Heckman Two-step Procedure). In: 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture, August 2019, Ardabil, Iran.

[img] Text
BC-00256-AB.pdf

Download (671kB)

Abstract

In this study, consumers’ willingness to pay for antibiotic-free chicken meat in Shiraz was estimated by utilizing contingent valuation method with open-ended questions. Data were collected by completing the questionnaire from 576 citizens in May 2018. A two-step Heckman model was applied to identify the factors affecting the selection and estimation of the extra amount they would be willing to pay for antibiotic-free chicken compared to that for conventional one. Data analysis showed that about 91% of the people are willing to pay 19490 Rial/Kg on average as additional amount to buy antibiotic-free chicken. The probability of choosing antibiotic-free chicken by high-income households was calculated to be 6% higher than that for the low-income ones. Moreover, age and household dimension have negative and significant effects on the households’ willingness to pay for antibiotic-free chicken. Educational level and income positively and significantly affect the amount of willingness to pay for antibiotic-free chicken meat. Based on the findings of this study, it can be concluded that such product is expected to be demanded mainly by educated and high income households.

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: ارزشگذاری گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک از دیدگاه مصرف‌کنندگان (کاربرد روش دو مرحله‌ای هکمن)
Persian Abstract: در این مطالعه تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان برای گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در شهر شیراز با استفاده از روش ارزشگذاری مشروط و سؤال‌های انتها باز برآورد شد. داده‌های مورد نیاز با تکمیل 576 پرسشنامه در اردیبهشت سال 1397 جمع‌آوری شد. از مدل دو مرحله‌ای هکمن برای تشخیص عوامل مؤثر بر انتخاب و برآورد تمایل به پرداخت اضافه مصرف‌کنندگان گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نسبت به مرغ معمولی استفاده شد. تحلیل داده‌ها نشان داد که بیش از90% از افراد به طور متوسط حاضر به پرداخت 19490 ریال برای هر کیلوگرم گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک هستند. احتمال انتخاب گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک توسط خانواده‌های پردرآمد حدود 6% از خانواده‌های کم درآمد بیشتر برآورد گردید. همچنین، تأثیرمتغیرهای سن و بعد خانوار بر تمایل به پرداخت برای گوشت مرغ بدون آنتی‌بیویتک منفی و معنی‌دار شدند. از طرف دیگر سطح تحصیلات و درآمد خانوار به طور مثبت و معنی‌دار، تمایل به پرداخت برای گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را تحت تأثیر قرار می دهند. بر اساس این یافته ها، بنظر می رسد تولید چنین محصولی بازار پسندی کافی در بین شهروندان بخصوص اقشار پردرآمد با تحصیلات بالاتر دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Divisions: Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Subjects > Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Date Deposited: 24 Aug 2019 07:41
Last Modified: 24 Aug 2019 07:41
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9647

Actions (login required)

View Item View Item