Contingent Valuation of Organic Cucumber in Shiraz City (Application of Cheap Talk Script)

عرفانی‌فر, صمد Contingent Valuation of Organic Cucumber in Shiraz City (Application of Cheap Talk Script). In: 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture, August 2019, Ardabil, Iran.

[img] Text
BC-00159-AB.pdf

Download (730kB)

Abstract

The purpose of this research was to elicit consumers' willingness to pay for organic cucumber and to investigate its determinants in Shiraz. Due to the hypothetical market of this product, a double bounded dichotomous choice contingent valuation method was applied to the data collected by completing questionnaires from a random sample of 745 citizens in May 2019. Cheap talk script was used to reduce the hypothetical bias and to increase the validity of the results. The findings of this study showed that the effects of age and household size on the willingness to pay a premium for organic cucumber were negative and significant. Family income and educational level positively and significantly affected the willingness to pay for organic cucumbers. The level of consumers' knowledge about the benefits of organic products had a positive and significant effect on the willingness to pay for this organic product. The average willingness to pay for organic cucumber was estimated to be 14800 Rial/Kg. High income educated families who had a high level of knowledge on organic products were recognized to have the maximum willingness to pay equal to 20670 Rial/Kg that is over 40% higher than the market price for conventional cucumbers.

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Persian Title: ارزشگذاری مشروط خیار ارگانیک در شهر شیراز (کاربرد متن آگاه‌ساز)
Persian Abstract: هدف از این پژوهش استخراج تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان و بررسی عوامل مؤثر بر آن برای خیار ارگانیک در شهر شیراز بود. با توجه به فرضی بودن بازار این محصول از داده‌های ارزشگذاری مشروط بر اساس سؤال‌های دوگانه دوطرفه استفاده شد. داده‌های مورد نیاز با تکمیل پرسشنامه از یک نمونه تصادفی 745 نفری از شهروندان در اردیبهشت سال 1398 جمع‌آوری شد. برای کاهش اریب فرضی و افزایش اعتبار نتایج از متن آگاه‌ساز استفاده شد. بر اساس نتایج، تأثیر متغیرهای سن و بعد خانوار بر تمایل به پرداخت اضافه برای خیار ارگانیک منفی و معنی‌دار شدند. اثر متغیرهای درآمد خانواده و سطح تحصیلات بر تمایل به پرداخت اضافه برای خیار ارگانیک با علامت مثبت معنی‌دار شدند. سطح دانش و آگاهی افراد نسبت به مزایای مصرف محصولات ارگانیک تأثیر مثبت و معنی‌داری بر تمایل به پرداخت اضافه برای خیار ارگانیک نشان داد. متوسط تمایل به پرداخت اضافه مصرف‌کنندگان برای هر کیلوگرم خیار ارگانیک معادل 14800 ریال محاسبه شد. بیشترین تمایل به پرداخت مربوط به افراد با تحصیلات دانشگاهی و پردرآمد که از سطح دانش زیادی نسبت به محصولات ارگانیک برخوردار بودند معادل 20670 ریال برای هر کیلوگرم به دست آمد که بیش از 40% از قیمت بازاری خیار معمولی بیشتر است.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Divisions: Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Subjects > Conferences > 2nd International and 6th National Iranian Congress on Organic vs. Conventional Agriculture - August 2019
Date Deposited: 24 Aug 2019 07:44
Last Modified: 24 Aug 2019 07:44
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9657

Actions (login required)

View Item View Item