آزمون نظریه جامع پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات جهت پیش بینی میزان استفاده معلمان از فناوری رایانه ای در کلاس درس

شکوهی, شیوا and عبـدلی سلطان احمدی, جواد (2016) آزمون نظریه جامع پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات جهت پیش بینی میزان استفاده معلمان از فناوری رایانه ای در کلاس درس. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0235.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: آزمون نظریه جامع پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات جهت پیش بینی میزان استفاده معلمان از فناوری رایانه ای در کلاس درس
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط معلمان دوره متوسطه ناحیه یک ارومیه بود. برای بررسی این عوامل نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری مورد آزمون قرار گرفت. بدین منظور 230 نفر از معلمان دوره متوسطه شهر ارومیه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به پرسشنامه های انتظار عملکرد، انتظار تلاش، نفوذ اجتماعی، شرایط تسهیل کننده و استفاده داوطلبانه از فناوری اطلاعات ونکاتش و همکاران (2003) پاسخ دادند. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که متغیرهای انتظار عملکرد، انتظار تلاش و نفود اجتماعی اثر معنی داری بر تصمیم به استفاده دارند. تصمیم به استفاده و شرایط تسهیل کننده نیز اثر معنی داری بر میزان استفاده داشتند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای جنسیت، سن و استفاده اختیاری اثرات متغیرهای انتظار تلاش و نفوذ اجتماعی بر تصمیم به استفاده را تعدیل می کنند. به طور کلی یافته های تحقیق از نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری حمایت نمود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:42
Last Modified: 23 Oct 2019 06:42
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9976

Actions (login required)

View Item View Item