رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب اجتماعی اندام در دانش‏ آموزان دختر دبیرستانی

صالحی, جواد and امامی, مژگان and انتصار فومنی, غلامحسین and رحمانی, احمد (2016) رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب اجتماعی اندام در دانش‏ آموزان دختر دبیرستانی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0243.pdf

Download (735kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب اجتماعی اندام در دانش‏ آموزان دختر دبیرستانی
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه بین ابعادكمال¬گرایی و اضطراب اجتماعی اندام دربین دانش¬آموزان دختر مقطع متوسطه شهر زنجان بود .تعداد 353 دانش¬آموز دختر مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی94-1393 توسط پرسشنامه كمال¬گرایی چندبعدی فراست (1990) و اضطراب اجتماعی اندام هارت و همكاران(1989) مورد سنجش قرارگرفتند تحلیل رگرسیون داده¬های حاصل نشان داد که خرده مقیاس¬های نكوهش والدین (001/0 , p<38/0 (r= استاندارد فردی (001/0 , p<36/0(r=، نگرانی نسبت به اشتباهات (001/0 , p<39/0( r=، انتظارات والدین (001/0 , p<18/0 r=) و تردید به اعمال (001/0 , p<38/0 (r= رابطه مستقیمی با اضطراب اجتماعی اندام دارند اما ارتباط سازماندهی (000/0, p=32/0 ( r= معکوس است. ابعاد کمال¬گرایی روی¬هم¬رفته توانستند 8/14درصد از تغییرات اضطراب اجتماعی اندام را تبیین کنند. در مجموع نتایج نشان داد که سطوح بالای كمال¬گرایی در دانش¬آموزان با افزایش اضطراب اجتماعی اندام همراه است، البته به جز سازماندهی، یعنی دانش¬آموازانی که سازماندهی، نظم و انضباط بالائی دارند کمتر دچار اضطراب اجتماعی اندام می¬شوند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 05:44
Last Modified: 23 Oct 2019 05:44
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9984

Actions (login required)

View Item View Item