نقش سرسختی روانشناختی در تبیین اضطراب امتحان دانش ‏آموزان دارای اختلال یادگیری خاص

صبحی قراملکی, ناصر and پورعبدل, سعید and سراوانی, شهزاد (2016) نقش سرسختی روانشناختی در تبیین اضطراب امتحان دانش ‏آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0248.pdf

Download (653kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: نقش سرسختی روانشناختی در تبیین اضطراب امتحان دانش ‏آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سرسختی روانشناختی در تبیین اضطراب امتحان دانش‏آموزان دارای اختلال یادگیری خاص بود. این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‏آموزان پسر دارای اختلال یادگیری خاص کلاس پنجم ابتدایی مدارس شهر اردبیل در سال 93 بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از این دانش‏آموزان بود که به روش نمونه‌گیری خوشه¬ای چندمرحله‌ای انتخاب شده بودند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های اضطراب امتحان و پرسشنامه سرسختی روانشناختی استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش¬های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین اضطراب امتحان با سرسختی روانشناختی رابطه منفی وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که سرسختی روانشناختی قادر به ‌پیش¬بینی معنی‌دار اضطراب امتحان است. با توجه به نتايج پژوهش، می‌توان نتيجه گرفت که ویژگی¬های شخصیتی و عوامل روانی- اجتماعی در نحوه برخورد افراد با مشکلات زندگی به‌خصوص زندگی تحصیلی افراد ازجمله اضطراب امتحان نقش مؤثری دارند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 05:46
Last Modified: 23 Oct 2019 05:46
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9989

Actions (login required)

View Item View Item