مقايسه رشد خودكارآمدي اجتماعي و ادراک خود در دانش ‏آموزان عادي و تيزهوش

صدری, اسماعیل and اسدی شیشه‌گران, سارا and مقدسی, افسانه and اسماعیلی قاضی ولوئی, فریبا (2016) مقايسه رشد خودكارآمدي اجتماعي و ادراک خود در دانش ‏آموزان عادي و تيزهوش. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0249.pdf

Download (821kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مقايسه رشد خودكارآمدي اجتماعي و ادراک خود در دانش ‏آموزان عادي و تيزهوش
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر، مقایسه رشد خودکارآمدی اجتماعی و ادراک خود در دانش‌آموزان دبیرستانی عادی و تیزهوش شهر اردبیل در سال تحصیلی 95-94 بود. بدین منظور100 نفر دانش‌آموز از بین دانش‌آموزان دختر عادی دبیرستانهای شهر اردبیل و 100 نفر از میان دانش‌آموزان دختر تیزهوش دبیرستانهای تیزهوشان شهر اردبیل به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، شامل دو پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی نوجوان کنلی و مقیاس ادراک خود بود. داده‌های پژوهش با استفاده از آزمون t مستقل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل‌ها نشان دادند که بین دو گروه از دانش‌آموزان عادی و تیزهوش، از نظر خودکارآمدی اجتماعی و ادراک خود تفاوت معنادار وجود داشت. بدین معنی که گروه دانش‌آموزان تیزهوش در همة موارد میانگین بالاتری نسبت به گروه عادی داشت.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 05:46
Last Modified: 23 Oct 2019 05:46
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/9990

Actions (login required)

View Item View Item